secondbaby Skrevet 24. oktober 2006 #1 Del Skrevet 24. oktober 2006 Vi planlegger å få barn og gleder oss, men har noen spørsmål i.f.h.t fødselpenger,jobb og permisjon. 1. Jeg har jobbet i vikariat 80% fra okt.2005 til mai 2006. Og fra juli 2006 frem til nå i 100% stilling. Hvis jeg blir gravid nå... Hva har jeg krav på av penger? Vet jo ikke nødvendigvis når jeg går ut i perm før fødsel med tanke på de såkalte siste 6 av 10 mnd i jobb? 2.Ønsker å si opp jobben min,men det vil jo ikke lønne seg...får ikke samme fordeler hvis jeg jobber i f.eks i et vikarbyrå x3 i uka? Hva utgjør forskjellen mellom fast jobb og vikariat i fødselspenger hvis jeg tjener det samme og jobber like mye. Blir veldig forvirret av alt dette,og vil helst ikke tenke på fødselspenger...men er nødt!! Og hva er fødselsstønaden på,eller hva det nå kalles. Venter spent på svar:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6814172-hjelp%C3%B8nsker-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du skal ha like mye i fødselspenger som det du tjener nå. Fødselspermisjonen begynner først tre uker før termin, du kan ikke ta ut perm før det - da bør du heller sykemelde deg hvis det blir for tungt å arbeide mot slutten. Da vil du også få 100% lønn i sykemeldingsperioden, og samtidig beholde alle ukene med perm som du har rett på. Hvis du slutter i jobben og begynner i vikarbyrå, vil de ta et gjennomsnitt av de siste ti mnd før du går ut i perm. Så lenge du klarer å tjene like mye som nå, vil du ikke tape på å skifte jobb - du vil få full lønn i permisjonstiden uansett (hvis du velger 100%dekningsgrad, selvsagt). Lykke til med graviditet!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6814172-hjelp%C3%B8nsker-svar/#findComment-6814315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå