Gå til innhold

Nesespray når gravid???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke ta noen svar her som for gitt. Det som passer for naboen er ikke sikkert passer for deg. Det jeg mener er ikke å skremme noen, men alle må snakke med sin egen lege om dette. Jeg jobber på apotek så jeg vet hva jeg snakker om.

Slik står det i pakningsvedlegget:

Graviditet .

Kontakt lege eller apotek før du tar noen form for medisin.

Begrenset erfaring ved bruk under graviditet. Kontakt lege eller apotek før du tar Zyrtec tabletter hvis du er gravid.

Men andre ord er det opp til legen å avgjøre om dette passer for deg. Jeg syntes vi her inne burde slutte å anbefale eller si at noen går mens andre ting ikke går. Vi er så forskjellige, og i enkelte tilfeller kan jo dette være bra mens i andre tilfeller kan det være litt verre.

Jeg håper ingen blir støtt av dette innlegget. Det er ikke det jeg vil oppnå, jeg vil bare at vi skal være forsiktige med å anbefale medisiner til andre gravide. Så til alle dere som lurer om dere kan ta div medisiner. Ta dette opp med lege eller jordmor og ikke her inne. Det er de som kjenner kroppen deres og hvordan deres svangerskap er.

Hei!

Min erfaring er at graviditeten gjør slimhinnene ekstra irritable, og derfor blir det en del tettere og mer gørr enn ellers. Veldig dumt å ta for mye nesespray, etter en tid blir man avhengig og luktesansen skades. Tok altfor mye sist graviditet, og sliter ennå m nesen. Nå bruker jeg kun saltvann eller sniffer på en sånn mentolatumstift. Det hjelper på langt nær så mye som feks Otrivin, men det får bare være...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...