Gå til innhold

Har noen tatt blodprøve ved manglende mens og hva ble resultatet?

Anbefalte innlegg

Ser det er mange her som oppfordrer og oppfordres til å ta en blodprøve for å sjekke om de er gravide, meg selv inkludert. Jeg er i dag 7 dager over ikm uten tante-tegn, tross min regelmessige syklus på 31-32 dager. Testa negativt i dag morges, men føler ingen symptomer på tanta.

Før jeg ble aktiv her inne på bim visste jeg ikke en gang at det gikk ann å gå til legen for blodtesting. Lurer derfor på om dette er noe alle bare har "hørt om" eller om noen faktisk har gjort det.

Spørsmålene er:

-hvor lenge bør man ha gått over ikm før man kontakter legen?

-Har noen av dere gjort det?

- Har noen av dere testa negativt så sent som en uke over ikm for så å teste positivt enten hjemme eller hos legen?

- Har noen i det hele tatt testa positivt på blodprøve etter å ha testa negativt hjemme? Hvor sent i så fall?

Jeg har vært gravid en gang før (gikk dessverre ikke så bra), og da levde jeg i fornektelsen så lenge at jeg ikke testa før tre uker over ikm- aner derfor ikke om jeg kan være en av de som produserer lite hcg. (finns de egentlig- eller er det noe vi forteller hverandre for å berolige?)

Ble litt rotete dette her... Kan kanskje virke en smule skeptisk også, men etter å ha prøvd leeeenge har jeg slutta å ta "kjenner noen som kjenner noen som kjenner..etc"- type rådene for god fisk:-)

Fortsetter under...

Hei lill1979, kan vel ikke svare deg så mye, men et lite tips er å gå inn på fertilityfriend.com (ser at du er på FF-chart-tråden vår) og søke på pregancy i chart-galleriet og i tillegg søke på Late HPT+ (altså positiv gravtest) samt Negative HPT before positive HPT , så kan du se at det er en del som tester positivt først på dag 16 og utover etter at de først har testet negativt.

Men en annen sak; siden du bruker FF, hvordan ligger temperaturene dine ann? Hvis de holder seg sånn nogenlunde høyt, er det jo et svært godt tegn :) Sjekke men får ikke opp tempene dine etter dag 7 etter el.

Jeg ville tatt meg en tur til legen og bedt om blodprøve hvis ikke tanta melder seg i løpet av et par dager og tempene dine er litt eller veldig høye!

Krysser fingrene for deg:)

Tusen tusen takk snille du! Tenk at du tok deg tid til å sjekke charten min til og med:-) Setter jeg veldig pris på.

Ble nesten litt gira av å se at andre på FF har testa sent positivt etter negative tester.. Planen er å vente tre dager og teste igjen hvis tanta fortsatt er fraværende. For så å dra til legen hvis det fortsatt er rot.

Tempene mine, vel.. har vært på ferie i nesten to uker så glemte rett og slett å pakke termometeret.. typisk at det var akkurat denne måneden jeg trengte det mest!

EL streken min på charten var knæsjrød da jeg dro, men ser den er blitt stipla etter at jeg slutta å legge inn dataene.

Skal legge termometeret klart på nattbordet i kveld!

Nok en gang, takk for hjelpa:-)

Tar gjerne i mot råd og erfaringer fra flere!

Bare hyggelig lilli1979!

Ja er det ikke typisk at man glemmer termometeret akkurat når det virkelig hadde vært bra å tempa :)

Men det betyr jo at du kan få en liten pekepinn allerede i morgen tidlig når du temper! Samtidig kan det jo være at tempen alene i morgen ikke gjør deg så mye klokere. Håper ihvertfall du kommer tilbake med fruktbare nyheter :)

Jaja, er nok tvilsomt at jeg er smelt på tjukka... hadde ganske "normal" temp i dag - ikke spes høyt, heller gjennomsnittelig.

Gadd ikke legge inn i FF for da forsvinner EL-streken min siden det mangler så mange tall i mellom.

Men: jeg er nå 8 dager over ikm og tanta er no where to be found! Tester på nytt lørdag morgen hvis det ikke skjer noe!

Annonse

Aiaiaia dette er jo nesten for spennende! Ingen tante = ingen grunn til skuffelse enda :)

Selv har jeg 4 laaaaaange (føles det som) dager igjen til IKM. Men jeg er så "heldig" at jeg alltid begynner å spotte 3 dager før, så spenningen er alltid over noen dager i forveien av IKM.

Fortsetter å krysse fingra for deg jeg :)

Krysser fingrene for at du ikke får besøk av spottemonsteret i morgen jeg!

Hver time teller for meg nå virker det som:-)

Bakerst i hodet tenker jeg som så at siden jeg ikke testa positivt før tre uker etter ikm sist jeg ble gravid (var en møkkaperiode i livet mitt så utsatte testinga til jeg ikke hadde noe valg lenger), kan det jo hende jeg er en treg hormonprodusent...

Men det er rart å tenke på: da jeg ikke ville bli gravid ble jeg det, når jeg nå vil det går det ikke.. urettferdig spør du meg.

*L

Takk lille:) Men nå ser det jammen meg ut som om spottingen har begynt allerede i dag.... sukk. Jaja, dette er min 5 pp, så jeg må nok bare smøre meg med litt tålmodighet. Egentlig hadde det kke gjort meg noe om det tok 1 år å bli gravid, dersom jeg hadde visst at det var maks tid dte ville ta og dersom jeg ikke brukte så mye tid og energi på å tenke på det. Men sånn er det vel for de fleste prøverne, ihvertfall de som er her inne på bim :)

Forresten, tror vi har samme lege: Fleischer på Colloseum? Tror jammen meg det var du som tipset meg om henne. Var der for en måned siden pga noe annet enn barnelaging og hun virket veldig grei men veldig kjapp! Ser i en annen trå at hun ikke ville sjekke horomonverdiene for å se om du hadde hatt el. Var ikke det litt merkelig av henne? Hadde nemlig tenkt å spørre henne om å sjekke ut om lutealfasen min hormonelt sett er lang nok siden jeg begynner å spotte på dag 8 og 9 i noen sykluser.

Var nok jeg som tipsa deg om Fleischer ja:-)

Var veldig fornøyd i starten siden det er så lett å få time kjapt der, også veldig fornøyd med at hun satte i gang med utredning av oss såpass tidlig som hun har gjort.

Men ja- hun er veldig kjapp! Sambo har ho også og han fikk så vidt hilst før han ble sendt avgårde med henvisning til andrologisk... Ikke så lett å stille oppfølgingsspørsmål hos ho har jeg merka.

Litt sært at hun "nekta" blodprøvetesting for el ja..virka på meg som "alle" her inne får det.

Valgte henne i utgangspunktet fordi hun har funnet opp en eller annen ammegrei så da tenkte jeg at hun sikkert hadde mye peil på babylaging etc. men kan virke på meg som om hun har konsentrert seg litt for mye om amminga og litt for lite om hvordan man skal få seg et barn man kan amme...

Hun er veldig lærebok-trofast, sa forresten at "alle som får mensen har hatt eggløsning" og det vet jeg jo etter å ha lest her inne at ikke stemmer..

Så jeg vet ikke jeg. Gi meg tilbakemelding på om hun sjekker lutalfasen din! Til meg sa hun nemlig at mensen ALLTID kommer 14 dager etter EL- så vet ikke om hun i det hele tatt er klar over problemstillingen..

Har fortsatt litt på den tråden til deg og lievo(husker ikke hvordan det skrives) siden jeg gjentar meg selv litt i begge trådene jeg har gående med dere:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...