Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Hvilken prevansjon er vanligst å begynne på når sexlivet kan tas opp igjen etter fødselen? Det blir jo helt klart ikke aktuelt med sex den første tiden, men når den tid kommer.. Erfaringer? Er førstegangs!
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Vanligst er Spiral og minipiller, fordi disse vil ikke påvirke ammingen i særlig grad. Jeg kommer til å velge spiral, for da trenger jeg ikke tenke mer på det de neste 5 årene.
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Hormonspiral er saker Ingen menssmerter - omtrent ingen mens - ingen piller å huske, ikkeno rot. Inne i 6 år. Gode greier ja!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Takk for svar! ..om vi nå etter halvannet til to år vil prøve å få nummer to, er virkestoffene etter hormonspiralen verre å "få ut av kroppen" enn det virkstoffene etter p-pillen var? Da jeg slutte på p-pillen for å bli gravid denne gangen fikk jeg beskjed om at det kunne ta litt tid før all virkning av pillen var ute av kroppen. ( Tok bare tre mnd før jeg ble gravid, da, og det er overkommelig!)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Je har brukt hormonspiral i 5 år. Fikk beskjed om at det kunne gå lang tid før je fikk igjen mensen og enda lenger før je ble gravid. Alderen tat i betrakning så tenkte je at da fikk je bare ta den ut så fikk det skje når det skjer. Men det gikk 4 uker fra je tok den ut til mansen kom og neste mans kom itte for da var je alt gravid. Hørt om andre her inne som har hatt hormonspiralen og opplevd det samme som meg. Så je tror itte den hidrer sååå mye. Har bare godord å si om hormonspiralen. Null mens i mange år. Bare litt småblødninger det første året. Kommer til å sette inn igjen en slik etter fødsel nå.
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg brukte hormonspiral i ca 2 år. Tok ut spiralen i slutten av mars, testa positivt 4.mai. Viste seg at vi ikke brukte 6-12mnd på å bli gravide som noen påsto det kunne ta, men 3 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå