Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 dette blir langt. er det mulig og få stoppet melken på den ene siden og bare fortsette amming på en side? den jeg vil slutte på har helt fra starten av vært problematisk. kunne ikke amme fra den i begynnelsen, den var sår før ammingen startet, og jenta fikk ikke tak. pumpet på sykehuset, kom masse melk der i starten. så sa det brått slutt. dette skjedde da hun var bare 2 uker. etter det har det vært mange forsøk på økning, hun har begynt og suge på den osv, men det blir ikke mer melk der. den er masse betent, både inni og utenpå, og det er sopp på den. så nå vil jeg ikke pumpe og styre mer med det brystet. det er nok melk til snuppa fra det andre brystet. ser ikke veldig tydelig at den ene er større enn den andre, så annser ikke det som noe problem. de siste dagene har jeg bare pumpet den jeg vil slutte m ett paar ganger i døgnet så det ikke skal lekke og bli for mye spreng. men nå, det er bare 5 timer siden jeg pumpet, så gjør det veldig vondt. er det ikke mulig og bare amme på en side kanskje? skal på ammepol torsdag, så de kan kanskje forklare. men kan jo ikke ha vondt til da. snakket m de tidligere og de syns den puppen var en snodig sak, og mente vel det var greit og gi den opp. men glemte spørre de hvordan man praktisk gjør det..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Om du har tilstoppede melkeganger eller betennelse på den må du pumpe til det går over. Så trapper du gradvis ned pumpingen, tar bare av den værste sprengen. Bruk et elastisk bind (støttebandasje) til å binde den opp med, det etterligner brystspreng og gjør at puppen tror den er full og setter ned produksjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå