Gå til innhold

blir arbeidsledig i permisjonstiden - rettigheter?

Anbefalte innlegg

Håper noen vet svar. Trygdekontoret har gitt ulike svar: Både faren og jeg har opparbeidet fulle rettigheter til permisjonspenger. Jeg er for tiden i et engasjement som vil gå ut etter at jeg går i permisjon. Betyr dette at faren bare har rett til 6 uker med mindre jeg får jobb, eller har vi mulighet til å fordele som vi vil oss i mellom uavhengig av om jeg går ut i jobb?

Fortsetter under...

Hvis du har opparbeidet deg rett til fødselspermisjon så vil ikke oppsigelsen ha noe og si før etter at permisjonstiden er over. for under permisjonen får du lønn av tk og det er ikke lov og bli oppsagt under permisjonen.

Jeg ble oppsagt under permisjon, men fikk da vanlig fødselspenger ut perm tiden, og så ble oppsigelseg gyldig fra dagen etter permisjonen gikk ut.

Men hva slags engasjement er det du snakker om ,er du vanlig ansatt??

For at far skal kunne ta del i din fødselspermisjon, altså utover sine seks uker, må du være ute av hjemmet i 100% aktivitet - enten i fulltidsjobb (jobber du 50% får faren bare halv lønn i permen) eller i fulltidsstudier. De godtar dessverre ikke at permen overføres til far så lenge du ikke er ute av hjemmet i perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...