Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i trehjulinger. Ikke hatt noe annet vi, men det er smak og behag. Denne søskenvogna har fire hjul, men de fremre står tettere. De er svingbare, men kan låses. Jeg har prøvd noen firehjulinger, men synes de er tunge. Men det kommer jo selvsagt an på hvordan man skal bruke vogna. Vi ønsket en som kommer inn ytterdøra og som er lett å manøvrere, f.eks. i butikker o.l. Viktig var det også at den er lang nok i ryggen til eldstemann. Denne er laaang!! Hun vi kjøpte den av har tvillinger som blir fire i mars, de hadde brukt vogna til nå.

Skal forresten ha en firhjuling til lillegutten som kommer:) Min bedre halvdel har kjøpt en meget pent brukt Simo Classic for en tusenlapp. Den er jo veldig skjønn da. Min mamma er litt oppgitt siden vi nå har fire vogner, men så har vi jammen meg en stor gang også da:) For ikke å si opptil flere rom i kjelleren (hvor inngangen er) som vi kan lagre vognparken:) Egentlig har vi bare en "unødvendig" vogn og det er Simo Classic`n, men den ønsket jeg meg sååå sterkt:) He He

God natt

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har så god peiling, Loise, at jeg spør deg før jeg spør alle på 2. tri eller skravlesiden.

Det gjelder permisjon.

Vi skal ha 54 uker. Jeg vil være ferdig med mine 48 uker rundt 10. mars. Har tanker om ulønnet perm frem til sommerferien, og lurer da på om min bedre halvdel kan ta sine seks uker da samtidig som jeg har ulønnet perm, eller er ikke dette mulig???

Huff, forstår meg ikke helt på dette her.

Forsto du hva jeg mente?

Jeg tar bare ulønnet perm frem til sommerferien hvis jeg får vanlig lønn i sommerferien (litt komplisert dette her. Jobber jo på skolen med lærerferier, men er jo ikke lærer og jobber 70% når jeg jobber, men har 60% stilling.... Greit å begynne å tenke på det nå, tror jeg)

Ferier blir regnet med i permisjonen sikkert? Man får ikke tilbake ferier???? Eller?

HUFF!!!

Skrevet

Oj, tredje innlegget fra meg på rad her....

Tenkte jeg bare skulle annonsere at jeg har begynt på 20-tallet, 20+0 i dag:)

Skrevet

Beklager at jeg ikke har svart før nå,, har vært lite på BIM..

Jeg tror mannen din kan ta permen sin mens du har ulønnet fri ja,, Han skal vel ta den direkte etter du er ferdig med din perm, så er det opp til deg om du skal gå i jobb da eller ta permisjon uten lønn eller ha ferie..

Men sjekk opp i det, for jeg er ikke 100% sikker..

Jeg vet ikke om ferier regnes med i ulønnet perm,, Sånne ting er vanskelig,,, jeg spør alltid arbeidsgiveren min når jeg lurer jeg..

Så nå er du begynt på 20 tallet gitt? Kjære så tiden går.... Gratulerer

Jeg hopper til 3 trimester neste uke jeg,, *svimmel* dette går unna

Vi snakkes.. klem, 27+1

Skrevet

Vurderer å ta ulønnet permisjon frem til sommerferein 2008 (som jo starter rundt 20. juni for meg). Fant ut i går at jeg skal ta ut sommerferien 2007, og så forlenge permisjonen tilsvarende, altså fem uker. Og da har vi kommet til midten av april nesten... (Jeg er skikkelig teit på det her, skjønner ikke alle lover og regler).

Minuset med å være hjemme samtidig med samboern er jo at han ikke får vært alene med bebisen, samtidig kan det bli en veldig fin tid for hele familien...

Vi får vurdere det. Er jo en fristende tanke med permisjon fra påsken 2007 til midten av august 2008....

Sist gikk jeg ut i studier igjen etter seks uker, samboern hadde perm i tre mnd da. Jeg var jo mye hjemme selv også, men også en del på skolen.

Hvordan skal du ordne permisjonen din?

Skrevet

Dette med perm og sånt er ikke lett.. Men det er kjekt å ta ut litt tid sammen med babyen hvis man kan..

Jeg skal ha full permisjon= 80% lønn og så tar jeg ferien min direkte påfølgende etter permisjonsslutt.. (men sparer litt av 2008 ferien, sånn at jeg ikke blir for sliten det året jeg starter igjen i jobb, greit å ha en 3 ukers ferie å se frem til)

Mannen studerer, så han har ikke anledning å ta sine 6 uker. Så jeg har søkt om å få dem overført til meg, vi får se hva trygdekontoret bestemmer.. Vi var i samme situasjon sist, og da fikk jeg mannens uker,, Håper det går i orden denne gangen også,, Hvis ikke mister gutten i magen 6 uker sammen med en forelder og må gå tidligere til dagmamma..

Åssen er formen da?

Jeg koser meg, er litt sliten, så nå skal jeg gå til legen og be om 20% sykemld. Jeg jobber 100% enda jeg nemlig.. Og nå tar det på.. Magen er som du ser på albumbildene mine ikke så liten lenger, og det kreves jo litt av meg hjemme med Carina.. Så nå tror jeg at jeg skal roe ned jobbingen litt.. Det har kroppen godt av kjenner jeg.. Har hatt masse kynnere den siste uken..

Gutten har sparket ganske hardt i dag, og bevegd seg i magen, herlig å kjenne. Merker at han begynner å bli større.. *kos*

Ha en fin dag,, vi snakkes..

klem 27+2

Skrevet

Jeg har jo faste ferier ettersom jeg jobber i skolen, så det blir nok muligens ulønnet perm frem til sommerferien 2008. Jeg tar jo ferie sommeren 2007 og forlenger da permisjonen med fem uker og da er vi kommet til rundt 10. april, og da er det jo bare litt over 2mnd til sommerferien min starter, og den er 8 uker. Håper på barnehageplass for minstemann fra høsten 2008 da.

Jeg ønsker en litt annen barseltid nå enn forrige gang. Da studerte jeg fra april til juni, ble sjuk (stoffskiftet) og sov hele sommeren sammen med junior og i oktober begynte jeg å jobbe, før junior var 9mnd...

Jeg hadde noen "knivstikk" nede i ryggen/ned mot rumpa i dag. Håper ikke det er starten på bekkentrøbbel. Kan man forebygge det på noe vis?

Ha en fin helg, Loise:)

Skrevet

Ja, det tenkte jeg ikke på,,, din ferie er fastlagt den,, pga at du jobber i skolen..

Det høres ut som en god plan å ta ulønnet perm til ferien starter,,, Og så får vi krysse fingre for barnehageplass fra høsten 2008.. Jeg søkte brh.plass for Carina nå i september, så jeg kom sent inn i køen. Vi får se når hun får plass.. Jeg hadde håpet å få plass til våren/sommeren 2007... Men vi får se.. Hadde vært godt om hun fikk komme seg ut av leiligheten litt og leke med andre barn..

Bekkenløsning kan man sørge for at ikke blir så ille som mulig liksom,, men å forebygge HELT at den ikke skal komme - det kan man vel ikke.. Men å kjenne etter og ikke overbelaste bekkenet og ikke løfte feil osv, det er jo en god ting. Og så finnes det øvelser som skal være gode for å trene bekkenet litt..

Jeg har fått meg litt sykemld nå. Gått ned til 60% jobb fra i dag av,, (var hos legen i dag) Så nå skal jeg få roet ned litt,, jeg har slitt meg gjennom uke etter uke på jobb og helgene har gått så altfor fort,, Og jeg har brukt helgene til å hente inn igjen energi før en ny laaang arbeidsuke kom... Følte at jeg levde litt for mye for jobben,, om du skjønner.. Så nå blir det andre boller, Nå kan jeg tenke litt mere på meg selv og på bekkenet mitt og kanskje minske litt på kynnerne mine...

Ønsker deg en fin helg også HypoThyr

Skrevet

Smart av deg å sykemelde deg. Du skal jo ha igjen krefter utover jobben også. Og med den magen begynner det vel å bli litt tungt;) Man ofrer ikke alt for jobben heller.

Jeg er i sånn passe form. Sier at formen er bra når alle spør, men det skranter litt. Skal ikke klage graviditetsmessig, litt vond rygg/rompe/lår, kynnere som ikke er veldig plagsomme innimellom og hodepine, men står over alt det her foreløpig. Stoffskiftemessig er det litt tyngre i disse dager. Spesielt psykisk kanskje. Det er vanskelig å forklare egentlig og det blir enda tyngre psykisk fordi omgivelsene ikke kan se det og ta hensyn til det. Det er jo ikke alle plager som er synlige, for å si det sånn.

Men nå er det to uker til jeg har ferie, eller 10 dager da:) Jeg gleder meg. Håper det kan bli tid til litt avslapning i jula også.

Ha en fin uka, Loise. Ta vare på deg selv:)

Klem

20+6

Skrevet

Er det i dag du forlater oss, Loise? Jeg husker ikke helt hvilken dag du bytter uke. Jeg bytter uke på tirsdag, moro å logge inn her og se at man er en uke nærmere. Er 21 fullgåtte uker nå, det går da fremover:)

Skrevet

Gratulerer så masse med 21 fullgåtte uker i dag!!!!!Dette går unna Thyr!!

Jeg også skifter uke på tirsdager.. så i dag er dagen for meg for å flytte på seg til 3 trimester ja.. Mmmm,enig, det var absloutt lurt av meg å sykemld meg litt nå,, skal jobbe 3 dager i uken i stedet for 5 og det kjennes veldig godt ut for både helse og psyken..

Jeg skjønner deg godt, når du sier at ikke alle plager er synlige.. Det er ikke alle som skjønner en "vanlig" gravid kvinne engang.. (Hvis de enten ikke har vært gravid selv, eller ikke har hatt "nærkontakt" med en gravid) Så du som attpåtil har et trøblete stoffskifte du sliter vel ekstra med å bli forstått/ tatt nødvendig hensyn til..Bra at du har en ferie å se frem til,, sånne gulroter er gode å ha!!

Ønsker deg en FLOTT uke videre...! Masse klem fra meg 28+0

Skrevet

God tur over på 3. trimester:) Deilig å være ferdig med det laaange 2. trimesteret sikkert. Men jammen går det for også. Litt rart å tenke på at jeg har vært på 2. trimester i over 2 måneder allerede. Hvor har de blitt av? Jeg kommer etter om 7 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...