Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten, vet du når det er best å ta 3D UL? Mener jeg har hørt uke 29-32 eller noe sånt? Har du peiling? Langt fram dit, men kan jo betille time. HVIS vi skal på det da. Det vet jeg jo ikke enda (jeg har lyst da).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Thyr. Ja, nå er jeg 24 fullgåtte uker og påbegynt uke 25.. Jeg er 24+2 i dag. Rart, men deilig :0)

Jeg syns ting begynner å bli tungt nå, men det er mye pga magens størrelse, for den er ikke så tung i seg selv enda. Men blodvolum og småtull med bekkenet og sånt i tillegg gjør at det er tungt å jobbe og magestørrelsen gjør at det er tungt å bøye seg til gulvet osv så jeg syns at det er mere slitsomt å gå i jobb nå..

Så kos at du har kjent dagtidsspark også nå da!! Nå går det fremover altså!!! Tenk at du er 17 uker allerede!! Wow..

Ja, nå går det i racerfart mot ultralyd for deg.. skikkelig spennende!

Jeg har også hørt at 3D ul er best å ta "sent" men akkurat uketallet vet jeg ikke.. rundt 28-32 høres ut som det jeg har hørt også.. Du får vel sikkert svar på det når/hvis du ringer og bestiller time ;)

Håper du har det bra!! Masse klem fra

Skrevet

24+6... Da bikker jeg 25+0 i morgen. Og begynner da på uke 26.. Deilig å se at tiden går og magen vokser. Dette er en fin tid.!!

Jeg har sjekket almanakken min og ser at jeg har 12 uker igjen på jobben før perm og 16 uker til termin.. Og når julen kommer midt oppi dette så går nok tiden fort ;)

Er det på fredag du skal på UL??? SÅ SPENNENDE det blir da!!!!

Gleder meg til å høre om hvordan knøttet ditt har det og kanskje jeg også får vite om det er gutt eller jente? Vet ikke om dere vil vite det..

Ønsker deg en fiiin uke!!! Klem fra

Skrevet

UL fredag ja, jeg vil vite kjønnet jeg. Har guttefølelse egentlig, men vi får se. Er 17+3 i dag, så tiden går da unna. Formen er bra graviditetsmessig, litt opp og ned stoffskiftemessig, verdiene er stabile, men ikke alltid det sier hvordan formen er. Blir litt sliten om dagen siden junior er våken litt før 6 hver morgen, må nok begynne å holde han oppe litt lenger om kvelden og se om det hjelper. Hadde en litt ekkel opplevelse da vi gikk tur i går, det stakk skikkelig til i korsryggen og ned mot baken. Det var inmari vondt, men håper det ikke betyr noe...

12 uker til perm går kjempefort, det er jo under 5 uker til jul. Jeg innbiller meg at det kommer til å gå fort til min perm jeg. Kommer vel til å jobbe ut mars. Spent på terminen egentlig.

Kjenner babyen hver dag nå, sist for 10 minutter siden. Disse sparkene er jo ikke akkurat ubehagelige, men veldig godt å kjenne babyen. Gleder meg til fredag, og gruer meg litt.

Ha en fin fin uke:)

Skrevet

Skjønner godt at du grugleder deg,, sånn har vel alle det før UL.. Jeg skal følge spent med..

Godt å høre at verdiene er stabile i alle fall da,, selv om du sier at de ikke helt kan fortelle sannheten om formen..

Håper det hjelper å holde knøttet oppe litt lenger på kvelden,, for det er da alvorlig tidlig han våker???

Carina legger seg åtte uten lur på dagen eller ti hvis hun har sovd lur på dagtid, (dagtidslur skal hun snart vennes av med, for hun blir så sen på kvelden) og hun sover uansett til åtte neste morgen.Og av og til sover hun helt til halv ti *wow*. Det er deilig..

Spark ja,, det er kos ikke sant.. Så herlig å kjenne liv..

Jeg fikk akkurat noen spark i sted jeg også.. Han pleier være våken litt i elleve tiden på kvelden, når jeg skal legge meg.

Jeg satt og såg på magen , små buler dukket opp når han sparket.. *søtt*

Vi snakkes.. klem

Skrevet

I dag var han våken 0530. Hurra:(

Han legger seg vanligvis 19, i går la vi han 20. Han sover halvannen time på dagen ca, han fungerer ikke uten søvn på dagtid. Men han er jo trøtt igjen på kvelden. Kanskje ikke så rart siden han er våken så tidlig. Forrige uke sov han til 7 to morgener og til 0745 på fredag. For en himmel...satser på at han gjenopptar den praksisen. Jeg legger meg ganske tidlig selv også, men fungerer rett og slett ikke veldig bra kl 6 om morgenen. Merker selv at jeg fungerer veldig mye bedre hvis jeg får sove til 0645.

Oj, fotballsparkeren er i gang igjen:) Hihi...

Ha en fin dag:)

Klem

Skrevet

Om 2 døgn er jeg på UL..... Trodde tiden skulle gå sakte, men det gjør den jo ikke. Det blir en spennende dag iallfall.

Skrevet

Da er jeg VELDIG spent på morgendagen!!! Det er jo så spennende OG gøyt med UL!!!!!!

Håper gutten din opptar den gode søvnvanen du har fått en forsmak på,, det unner jeg deg.. For ingen gravid burde trenge å stå opp halv seks altså ;)

Oppdater meg når du har vært på Ul da... Jeg husker ikke kl.slettet du skulle være der,, men gleder meg til å høre fra deg igjen...

Skrevet

Det blir spennende i morgen. Vi reiser rett videre og blir borte hele helgen, men skal prøve å få oppdatert deg før mandag iallfall:)

Skal dit kl. 09

Nå er junior i seng igjen, håper han sover hele natta og gjerne helt til 0630 i morgen.

Klem

Skrevet

Oki,, takk for beskjed.. Da vet jeg at jeg ikke må bli engstelig om jeg ikke hører noe her før søndag kveld/ mandag.. Greit å vite ;)

Ja, håper han sover godt til laaangt ut på morgenkvisten, det syns jeg du fortjener!!

Klem. 25+2

Skrevet

Dytter denne litt opp jeg,, og venter spent på å høre fra deg.. :0)

Skrevet

Dytter igjen, tråden vår var havnet på side 2.

Gleder meg til å høre hvordan det gikk på ultralyden på fredag!!!!

Klem, 25+6

Skrevet

Sett mailen din:)

Slitsomt når magen begynner å komme i veien.

Jeg kan til nød ligge på magen enda, men kun hvis jeg har det ene benet trekt godt opp slik at det blir en liten lomme under magen. Hehe. Sover godt enda gudskjelov... Ingen baby som vekker meg, hender han i naborommet gjør det da;) Kjenner sprakinga veldig godt nå. Ble liksom veldig tydelig fra forrige uke, ikke noe problem å kjenne det utenpå magen lenger heller.

Hvordan går det med jobbinga, er det tungt?

Skrevet

Gratulerer med frisk baby i magen!!!! Det var veldig kos å høre :0)

Jeg ligger faktisk sånn skrå på magen enda jeg.. Med foten opp til støtte.. Det går greit det, og da klarer jeg innsovningen bedre for jeg er et mage-innsovnings-menneske.. Men hvis jeg havner for langt over mot magen da får jeg beskjed innenifra gitt. *dunk dunk DUNK* mamma nå liker jeg meg ikke.. hehehe

Jeg blir heller ikke vekket om natten av småtten i magen. Håper han ikke begynner med det, for jeg har nok med tisseturen på natten og evnt Carina som sparker i sprinklene på natten og vekker meg. Da står jeg opp og brer dynen på henne..

Sparking er morsomt for tiden. Det hender at laptopen rister bittelitt når jeg sitter med den på fanget inntil magen - SÅPASS tydelig sparker han nå *sippeherlig* Det er så godt å kjenne at han vokser!

Jobbing blir tyngre og tyngre egentlig. Men det går jo veldig fint enda. Jeg tror egentlig at jeg kommer til å gå i 100% helt til permisjonen starter, men jeg skal ikke si det for sikkert.. Jeg vurderer formen min kontinuerlig. For jeg tror at stress har påvirkning på svangerskapsforgiftning, og det har jeg ikke lyst å ha denne gangen også!!!!! Så jeg skal ikke presse kroppen min til å yte mere enn den liker..

Ha en fin dag videre Thyr!!!

Skrevet

Jippi, da har jeg jo evigheter igjen med mageligging:) Husker ikke hvordan det var sist, har glemt slik. Er liksom redd for å klemme den lille i magen, men det er sikkert teit, h*n sier vel i fra, tenker jeg:)

Nå skal jeg hente storebror i bhg.

Ha en fin dag:)

Klem,

Skrevet

Da er jeg 19 fullgåtte uker. Snart halvveis:)

Fikk sove helt til 0645 i dag. Håper det fortsetter utover uka.

19+0

Skrevet

Gratulerer med 19 uker på vei!! *blomst* Kjekt med hver hele uke som kommer og går.. Ser at jeg var 21 eller 22 uker på vei da vi startet skravlingen vår her,, det er noen uker siden det nå ;)

I kveld skal jeg legge meg tidlig. For jeg syndet i går og sovnet ikke før halv ett på natten, og så var det opp igjen kl.5.50,,,, sånt har ikke en gravid kropp godt av.. Så jeg skal ta det litt igjen i dag,, legge meg tidlig og sove litt utpå.. For jeg har senvakt i morgen..

Ser det er vognreklame på siden her,, minner meg på at vi trenger tvilling/søskenvogn snart ja.. Må bare få bil i hus først,, sånn at jeg vet hvor stort bagasjerom vi har, før jeg kjøper vogn..

Ha en fin kveld.. 26+0,, Har forresten 100 blanke dager igjen nå.. Kun 14 uker til termin og 10 uker til perm!!! Jippi

Skrevet

Hei hei

99 dager igjen på deg.... tenk som tiden flyyyyr.

Vi skal se på den søskenvognen som Zoomer har kjøpt. Vi bor bare en time fra Stange hvor utsalget er. Den koster litt, men man får jo alltids solgt den igjen. Jeg må ha en jeg kommer inn ytterdøra med og som er lang nok i ryggen til storebror. Har sett på ganske mange og forkastet de fleste. Men har innsett at ikke alle vogner har alt.

Ikke slit deg ut da:) Jeg fikk ligge helt til 0640 i dag. Og jeg synes det er lenge...hihi

Skrevet

Skjønner at jeg har litt vogn-titting igjen å høre...

Jeg har vært oppe 1 gang på natten for å tisse og en gang for å trøste en forkjølet Carina. (Mannen stod opp de 3 andre gangene Carina trengte snyting og trøst) Hun er ikke i form stakkers..

Ellers fikk jeg sove til halv ti jeg... Det var da Carina ville opp..

Kjempedeilig for mamma'n!!

Nå skal jeg kose meg litt før jeg går på jobb...

Klem

Skrevet

*dytt*

26+5 i dag,, rart at det nærmer seg uke 30 sånn nå..

Nå er jeg straks 27 fullgåtte uker,, Tenkte jeg skulle begynne med sånn spark-telling når jeg er blitt 28+0.. Hvis det går bra da...

Ha en fin 1 søndag i advent!

klem

Skrevet

Hei hei

Nå har vi kjøpt oss søskenvogn. Denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8913188&sid=7am2D-r3u607969&pos=2&tot=33

Har i tillegg kjøpt en pent brukt TFK softbag (Zoomer hadde fått anbefalt den i stedet for den som egentlig hører til vogna). Vi sparte vel nesten 3000 i.f.t. ny pris på begge deler. Og man ser ikke at vogna er brukt en gang (ny mai 2006). Junior har prøvesittet og kan bli mye lenger før det er noe problem.

Ellers er alt bra, stadig fest i magen:)

Jeg har også fått sånn sparkeskjema, men det er jo lenge til jeg er 28 uker da....

Men halvveis på tirsdag:)

Klem

Skrevet

Gratulerer med flott ny gammel vogn!!!!!! Den var fin,, Jeg er selv ikke så begeistret for 3 hjulinger, har ikke hatt det selv, men prøvd min søster sin.. Syns den var så uvant, men hadde sikkert likt det hvis jeg fikk bli vant med en selv,, men jeg kommer nok til å velge en 4 hjuling, som har svingbare forhjul..

Vi bør kjøpe oss bil først, så jeg kan prøve vår fremtidige søskenvogn i bagasjerommet før vi kjøper vogn...

Det er ikke lenge til jeg begynner med sparkeskjema,, spennende. Jeg er 27 fullgåtte uker på tirsdag.. Syns dette begynner å gå temmelig fort nå..

Åååå, så søtt.. Jeg har hatt en skrivepause for å bade og mate Carina og da hun var ferdig med å spise kveldsen sin gikk hun rundt litt på gulvet og fikk leke litt, og så såg hun plutselig på meg og sa.. "lalle sengen"... Det er første gang hun har spurt om å få legge seg selv,,

Jeg skjønner virkelig at hun begynner å bli stor liten jente ja.. Hun blir 1årog10mnd på tirsdag..

Klem

26+5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...