Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Hei Loise Jeg har hørt babyen min i dag:) Skulle egentlig til JM mandag 30., men timen ble flyttet fram til i dag. JM var helt sikker på at hun ikke skulle finne hjertelyden, men det gjorde hun altså. En fin opplevelse. Og en lettelse. Går det bra med deg? Klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Ååååå, så koselig å høre!!!!!! Det var vel kjempestas! Og ja, det er en lettelse å høre at hjertet til den lille banker.. da er alt som det skal.... Sa jordmor noe om hjertelydsfrekvensen? Det går bra med meg.. Begynner å bli litt småsyk.. tett i hodet, forkjølet og småvondt i ørene på morningen. Men hvis det ikke blir verre enn dette skal jeg klare meg.. Lille jenta mi er veldig forkjølet og har begynt å hoste, og mannen har skikkelig halsvondt.. Så hele familien hangler her.. I magen står det bra til såvidt jeg vet.. Jeg skal til legen på fredag, så da får jeg nok høre hjertelyden igjen.. Har latt babywatcher ligge i fred her hjemme... Det sparker daglig i magen nå,, jeg kjenner bevegelser og spark ganske godt nå.... Håper du har det bra! Klem.. 21+0
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Hei hei Hun sa ikke noe om frekvensen, men skrev opp 130 så jeg etterpå. Det betyr vel gutt har jeg skjønt. Hehe. Men da er i såfall junior hjemme jente. Hihi. Han lå hele tiden over 140. Sjuk mann hjemme jeg også, junior er gudskjelov frisk igjen og er kjempeglad for å være i bhg. Formen min er mye bedre enn for noen uker siden, redusert bittelitt på Levaxindosen, skal ta nye prøver om et par uker. Legen er veldig OBS og det er jo bra. Ellers var JM-besøket ikke helt som sist gang, da hadde vi en fantastisk JM. Det blir nok litt annerledes nå. Men behovet er jo ikke helt det samme heller. Skal tilbake i januar, når jeg er 24 uker. Synes det er lenge til. Nå venter jeg på UL-time, håper det kommer i posten snart, vil ha en dato å se fram til. Ha en fin dag og god bedring hele gjengen:)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 25. oktober 2006 #4 Skrevet 25. oktober 2006 Takk for bedrings-ønsket, jeg tar meg fri fra jobben i morgen, så blir jeg nok bra igjen snart.. Det høres ut som en lillebror i magen din ja.. Men som du sier med gutten hjemme på 140 slag - det finnes jo unntak fra "regelen"... Så det er spennende hva det blir uansett.. Hvilken uke er du i nå?? Jeg har akkurat vært en liten tur på butikken (tar bare 10min å gå) og kjøpt is og sjokolade, i tillegg til middag og brød og sånt,, i dag skal vi koooose oss,, trenger det når man er syk God bedring til mannen din Klem fra Loise 21+1
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 En lillebror ja. Skulle ikke forundre meg. Jeg er 13+6 i dag, etter mine beregninger iallfall. Er veldig spent på hva UL vil si om termin. Venter fremdeles på innkallelse.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Spennende med UL.. både for å se om alt er i orden, for å bestemme kjønn og for å bestemme termin... :0) Håper du får innkallelsen snart, så du vet hva dato du skal vente på
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Når kjente du bevegelse denne gangen? Ikke noe UL-brev i posten i dag heller.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg kjente første svaake sparket 13+1 og har kjent liv jevnlig (om enn ikke hver dag i starten) siden da.. Nå sparker han (tross foranliggende morkake) så hardt at jeg kan se det utenpåmagen på de beste sparkene!! Jeg er 21+3 i dag.. Å gå og vente på brev er kjedelig,, håper inkallelsen kommer snart... Åssen er det ellers med deg nå da? Klem
Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg tror noen ganger at jeg kjenner noe bevegelse, men jeg har en del luft enda, så ikke så godt å si hva som er hva. Jordmor sa at babyen sannsynligvis lå med ryggen utover ettersom hun kunne hørte hjertelyden, men jeg vet ikke om den ligger slik hele tiden eller bare innimellom. Men jeg tror nok at jeg har kjent spark. Formen er ikke så verst nå, jobber fullt. Blir sliten utover uka, men er mye bedre enn for noen uker siden. Legen hadde sendt henvisning til sykehuset den 10. oktober, så da får vi bare håpe at brevet dumper ned i postkassa snart, er 14+1 i dag så det er jo ikke såååå lenge til UL heller da:)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Babyen ligger ikke i ro i samme stilling over tid, så det er nok spark du har kjent ja.. !!! Bra at formen din er ok.. Jeg også jobber fullt, og blir sliten utover uken.. Men klarer meg fint.. 10 okt? Ja, da er det vel ikke så lenge til du får høre noe ang inkallelse... Flotte greier.. Ha en fiiiin helg!
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 I går var jeg 99,9% sikker på at jeg kjente et lite dytt fra bebisen:) I dag har jeg vondt i magen, det er vel "voksesmerter", regner jeg med. Lenge siden jeg har kjent slikt nå. Vond rygg også, ikke helt venn med madrassen i natt. I tillegg lå junior inne hos oss et par timer i natt og han er skikkelig kosegutt om dagen. Han legger seg helt inntil meg (han jobber veldig hardt for å få lagt seg riktig). Koselig det forsåvidt, men ikke alltid jeg ligger like godt. Hehe. Og han har plutselig begynt å våkna kl 6 hver morgen nå, litt tidlig for min smak. Vi drar jo ikke før 8. Ha en fin uke, håper formen din er bra:) Klem 14+3
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Åååååå,, så gøy.!!!! Gratulerer så masse med det første livstegnet fra den lille!!!! Ja, voksesmerter kjenner jeg også innimellom.. Men det er heldigvis ikke så masse av det.. Formen min er ok, men jeg har akk vært syk i 2 dager og hoster enda opp slim.. Tenker babyen (som nå har hørsel såvidt jeg vet) føler seg halv-døv innimellom så høyt som jeg hoster.. Når jeg først begynner å hoste klarer jeg ikke stoppe til det stopper av seg selv.. I morgen er jeg 22 fullgåtte uker og begynner på uke23.. Jeg ser at fra uke23 er man 6mnd på vei,, utrolig så fort tiden går.... !!! Magen vokser, jeg ser absolutt gravid ut,, koselig.. Så nå skal jeg kose meg med juleforberedelser.. Har begynt med å kjøpe julepresanger.. orker ikke kjøpe alle i desember liksom... Tenk,, det er ikke lenge før vi tenner det første lyset i advent.. Ha en fin uke!!!!
Gjest Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Hei hei Hvordan går det, er du frisk igjen? Jeg er i ganske god form, min bedre halvdel er fremdeles sjuk. Når var du på UL? Jeg venter fremdeles (u)tålmodig på brev fra sykehuset. Det nærmer seg iallfall, er 14+5 i dag. Jeg gleder meg også til advent og jul, det er en koselig tid. Har hvert år planer om å bli tidlig ferdig med julegavene, hittil har jeg NULL gaver i boks. Imponerende...hehe. Ha en fortsatt fin uke Klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Heisann Thyr Jeg er passe frisk,, hoster enda litt, men det er sjeldnere og sjeldnere! Jeg var på UL 4 oktober, 18+1 såvidt jeg husker... Jeg var til legen på første kontroll 7+2 tror jeg, da skrev legen søknaden til UL antar jeg, og jeg fikk UL brevet i posten i uke 13.. Ja, julen er en utrolig koselig tid,, jeg digger den.. Så kjekt med forventningen, og forberedelsene.. Jeg SKAL bli ferdig med presanger tidlig i år,, MÅ bare det, orker ikke gå i kø med stor mage og stresse rett før 24 des liksom... Gutten sparker godt nå,, herlig å kjenne.. Tidligere i dag hadde han snudd seg og lå med hodet ned og sparket meg opp over navlen,, Artig å kjenne.. han pleier å sparke nedover mot blæren til vanlig nemlig... Nå skal jeg ta meg litt kveldsmat og legge meg.. Trøtt... klem, 22+1
Gjest Skrevet 2. november 2006 #15 Skrevet 2. november 2006 18+1 ja, det er jo nesten bare tre uker til det, nå må det brevet komme snart altså. Hehe. Godt å kjenne de sparkene, jeg kjente et lite dytt igjen tidlig i morges. Så da var både babyen og junior våkne 0530. Junior, er fremdeles på sommertid hos oss. Litt slitsomt. Ellers er det kaldt her da, minus 10 i dag, ikke helt klar for kulden enda, merker jeg. Trenger litt aklimatiseringstid. Skulle bli litt mildere de neste dagene visstnok. 14+6, snart nye uke:) Klem
Gjest Skrevet 4. november 2006 #16 Skrevet 4. november 2006 Da er UL-timen klar, skal dit den 24., om 20 dager altså Vil være akkurat 18 uker da, etter min beregning. Blir spennende. Håper det går fort dit. Klem 15+1
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 4. november 2006 #17 Skrevet 4. november 2006 Hei Thyr Så kos at du kjenner spark da!!! Det er det kjekkeste med hele graviditeten syns jeg, å kunne kjenne liv fra den lille i magen.. Så du skal til UL den 24 nov ja..Spennende!!!!!! Bra at du fikk brevet nå, så du slapp å vente utolmodig mere.. Kom sent det brevet syns jeg.. Har du noen følelse på gutt eller jente? Jeg kjenner masse liv for tiden.. Har morkaken på forsiden, så det er litt dempet men gutten sparker såpass hardt nå at jeg kjenner det veldig godt likevel.. Jeg kan kjenne det utenpå magen også nå,, og ser litt utenpå av og til også,, de hardeste sparkene i alle fall.. Nå skal jeg lage lørdagsgrøten.. Klem fra meg 22+4
Gjest Skrevet 6. november 2006 #18 Skrevet 6. november 2006 Kjente noen dytt i går kveld også. De er ikke akkurat så sterke enda, men er sikker på at det er babyen. Grugleder meg til UL, men gleder meg mest. Spent på hvilken termin jordmor kommer frem til. Jeg har vedlig guttefølelse egentlig, vet ikke hvorfor, kan hende det er pga den ene hjertefrekvensen som er målt hittil. Vet ikke. Tiden vil vise. Håper vi ser det på UL. Jeg vil iallfall vite det:) Det er utrolig morsomt å se sparkene utenpå magen og litt ekkelt også på en måte. Hehe. Husker at vi fikk filmet det et par ganger med junior. Ha en fin uke:) Klem 15+3
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 6. november 2006 #19 Skrevet 6. november 2006 Så gøy at du kjenner liv.... Det er nok babyen siden du har kjent det flere ganger.. Ja, jeg også grugledet meg til UL,,, Men som deg gledet jeg meg mest.. Spennende å se om du har rett ang kjønn da.. Jeg har fri i dag, mandag, og skal bruke litt av dagen til julegaveshopping - så slipper jeg å handle alt i desember.. Og så skal jeg treffe noen venninner på kafé litt senere.. Gleder meg.. Klem 22+6
Gjest Skrevet 6. november 2006 #20 Skrevet 6. november 2006 Loise, synes du det er verdt å ha en babywatcher? Tenker liksom at det er to måneder til jeg skal til JM igjen, samtidig kommer jeg sikkert til å kjenne liv daglig om 2-3 uker... Vet ikke helt jeg, bare tenkt litt på det.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. november 2006 #21 Skrevet 7. november 2006 Jeg syntes det er verd å ha babywatcher ja,, men mest bare før uke 16 liksom.. Jeg hadde en episode i uke13 da jeg selv hadde hørt hjertelyd siden uke11 og legen ville lytte etter fosterets hjertelyd på kontrollen,, og hun fant den IKKE.. Jeg ble litt stressa da ja.. Men tok en sjekk selv da jeg kom hjem og da fant jeg hjertelyden til knøttet etter bare 1-2 minutter med leting.. Så da var jeg veldig gla for å ha babywatcheren tilgjengelig ja... Jeg har kjent spark jevnlig siden uke 15 så da har jeg ikke brukt BW noe særlig mere.. men sånn i starten var den go å ha... Det får bli en vurderings sak.. De koster jo litt penger også,, Jeg spleiset med en venninne som var gravid før meg, og så fikk jeg den når hun hadde født, da var jeg i prøverfasen..
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. november 2006 #22 Skrevet 12. november 2006 Hei Thyr!! Hvordan går det?? Jeg har kost meg med fri i helgen, men er alene med tulla mi. Mannen jobber fra morgenkvisten til kl.18.. Har gått fint.. Formen er bra. Men en ny forkjølelse setter en demper på aktivitetsnivået mitt.. Magen vokser, jeg er blitt stor nå :0) Klem, 23+5
Gjest Skrevet 13. november 2006 #23 Skrevet 13. november 2006 Heisann Her går det bra. Liten sliten og slapp innimellom, men det hører vel med. Begynner å få litt trøbbel med noen av buksene mine nå, samt at noen gensere blir litt korte. Må vel på loftet og finne de gamle gravidbuksene. Kjenner bevegelse nesten hver dag. Bare 11 dager til UL nå Er 16+3, tiden går... Klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 13. november 2006 #24 Skrevet 13. november 2006 Hihi, så moro å høre at du vokser ut av klærne dine nå!! Sånn skal det være *blunke* Bare 11 dager til UL? Oj,, tiden flyr.. Så spennende da.. Da får du se den vesle som lager bevegelse i magen din!!! Gleder meg til oppdatering fra deg etter UL... Her går ting litt bedre. Jeg har vært hjemme fra jobb i dag, og det var godt. Har sovd masse på formiddagen, når svigermor kom og passet Carina.. Og nå lager svigers middag mens jeg koser meg i sengen.. Godt å ha så go og omsorgsfull familie!! Jeg ser 30 uker på vei ut,, og har flat navle... hehe, Koselig å gå og strutte, men jeg syns alt begynner å bli litt tungt nå jeg.. Allerede.. Det er litt pga at magen er så stor, det er tungt å bøye seg og nå ned til gulvet osv... Men belønningen er verd slitet!! Bare 4mnd/17 uker til termin nå! Det går vel passe fort det, med julen og nyttår og sånt i mellom! Vi snakkes.. 23+6
Gjest Skrevet 16. november 2006 #25 Skrevet 16. november 2006 Nå er vel du i din 25. uke? Tenk det. Ikke lenge til du kan vandre over til 3. trimester nå. Håper at ting ikke blir for tungt for deg framover. Jeg er 17 fullgåtte uker i morgen. Synes tiden går fort jeg, 8 dager til UL bare. Kjenner babyen hver dag nå. Bare kjent den om kvelden hittil, men i går foran PCen på jobb fikk jeg meg det ene sparket etter det andre:) Ikke så plagsomme spark enda, bare så innmari koselig. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå