Gå til innhold

bare motenavn i "navndebatten"? *oppgitt*

Anbefalte innlegg

stakkars barnehagetanter og lærere som kommer til å ha en hel klasse fylt med lukas og aleksander og tobias, eller emily og emma ;(

smak og behag sikkert.. men JEG synes det er teit.. (håper ingen her inne vil gi meg bank nå, hehe)

lurer selvfølgelig om dere har bestemt dere for navn allerede? her blir det en liten Ask i hvert fall :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810729-bare-motenavn-i-navndebatten-oppgitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Og jeg er lærer...hehe. Sånn sett oppdager man alltid hvilke navn som var pop de forskjellige årene.

Her blir det Mari, Hanna, Ellinor eller....ikke helt bestemt oss enda, og min kjære har funnet ut at vi må se babyen vår før vi bestemmer oss, og det er helt greit for meg :-). Jeg lider av beslutningsvegring (selv de enkleste ting kan gi valgets kval her i gården) så han må nok ta avgjørelsen til slutt tenker jeg!!

Er forsåvidt enig :o) MEN, vi hadde valgt Elias eller Noah dersom vi fikk en gutt.... vi snakket om navn leeeeeenge før vi ble gravide- men nå er det blitt sånne poppis navn begge to... og vi vet liksom ikke om vi skal velge de!! Det er kjempeteit om det blir fem i klasssen som heter det, på den annen side er det så fine navn også, som vi liksom har "hatt" så lenge....... :-(

Eller så kanskje det blir en Sofian- det er det iallefall ikke så mange som heter!!

Annonse

Ja, ikke sant det er ganske kjipt når du ser at navnet du har bestemt deg for for leeeenge siden plutselig blir kjempe poppis akkurat når du skal bruke det :-( føler meg liksom litt snytt jeg!!!

Men Mathilde har nok ikke rukket å bli så populært enda.....Forresten, kjempefint navn :-)

Jeg kunne aldri tenkt meg å bruke et poppis-navn selv. Jeg jobber i barnehage, og vi har hatt mange poppis-navn. Kjedelig når det er 4-5 stk med samme navn. Personlig liker jeg litt spesielle navn på ungene, men det er jo smak og behag da. Vi har heldigvis ikke samme smak på ting..

Vår lillemann skal hete Emre Amadeus, noe vi har tenkt på lenge før jeg ble gravid. Vi er veldig fornøyd med navnevalget.

Annonse

Har heller ikke lyst på et sånn kjempevanlig navn... Vi har snakket om Mads Elias.. Vet jo at Elias er veldig vanlig, men blir litt annerledes i kombinasjon med Mads.. I tillegg er det et gammelt familienavn... Noen synspunkt?

hehe ..ask er i mine øyne et motenavn, men er UTROLIG fint!! var på listen min..men typen ville ikke..(han kjenner en hund som het det)men så viste d seg at det blir jente, da :) Embla begynner oxo bli populært, men er nydelig det oxo. (de er jo ikke SÅ mote som tobias, emilie etc, da) Emre har jeg aldri hørt før!! Det var kult!!

Jeg får ikke lov si navnet vårt enda..bare sett en annen inne på bim som skal kalle jenta si det til nå..(mellomnavnet vårt skal nok ingen bruke..men aldri si aldri ;)

og får ikke lov si guttenavnet tilfelle det blir utt...MEN får vi en gutt nummer TO en gang vil jeg han skal hete

Hamlet !!

Ja er litt enig. Problemet er at alle navnene jeg virkelig liker er motenavn:(

Men nå har vi endelig funnet et jentenavn som ingen andre i kommunen her heter som vi eller noen vi kjenner vet om da: Sanna.

Men det bli vel mer og mer populært etterhvert. har iallefall forstått det sånn at det har begynt å bli moderne mange plasser så det kommer vel hit også, desverre.

jeg tenker ikke så mye over "mote navn", jeg ser heller hvordan ungen er...

men kan være jeg hadde tenkt meg 2 ganger,hvis det var et mote navn...

da jeg gikk på skolen, så var vi to stk som het akkurat det samme. til fornavn og etternavn... jeg var 1 år eldre enn ho andre... så jeg ble kaldt for Store marita og ho andre ble kaldt lille marita..for slik kunne de "skille" oss..det syns jeg ikke var særlig morsomt...for jeg var jo ikke stor...jaja...ble stor etter hvert (heheheeee)

vi har tenkt litt på Dinah og emma... men aner ikke..

sist gang så var vi så sikkre på både jente og gutte navnet.

da skulle det være Mie eller Neo.....men da jenta mi kom til verden.

så ble hun å hete signe marie. å det passer fint til henne.

å det var ikke et motenavn..men likevel så er det 3 andre i hennes barnehage som heter det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...