wimbom Skrevet 24. oktober 2006 #1 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det tror jeg må være min!;o) Han er i overkant rask og profesjonell.....og innbyr ikke til et eneste utenom-spørsmål overhodet! Var der forrige tirsdag, for å sjekke celle-forandringer som ble påvist i februar, og kom inn kl. 09.15, og var ute igjen kl. 09.25(da tror jeg faktisk jeg hadde betalt for "moroa" hos hun som satt i resepsjonen også!?)! Nå har jeg vært hos han tre-fire ganger før, så jeg visste jo hva jeg gikk til sånn sett.....men denne gangen hadde jeg tenkt å spørre om et par ting ang. det å få fler barn, alderen tatt i betraktning!!? LITT begrenset hva man rekker iløpet av 10 minutter(skal jo hilse pent, kle av, opp i stolen, ta prøver osv, kle på og takke pent også!?)....og da jeg sto utenfor etter endt undersøkelse, syntes jeg nesten at jeg skulle føle meg litt "snytt"! Men jeg gjorde ikke det! Klarte faktisk å spørre om det meste av det jeg lurte på midt oppi det hele(snakk om å gjøre fler ting på en gang, da?), og så lenge han svarte kort og konsist(som seg hør og bør!), så rakk vi det, altså!!;o) Jeg : Ustabile og kortere sykluser, er det et tegn på at overgangsalderen er i anmarsj, tro? (Jeg er 38 år!) Han : Neida.....det er HELT normalt med ustabile sykluser innimellom! Behøver slett ikke bety noe som helst! Ikke noe å bry seg om! Jeg : Ser alt normalt ut, da? Han : Ja! Jeg : Så da mener du at toget ikke er gått riktig enda, da? Han : Ja!! Jeg : Jeg var gravid mai, men mistet etter noen få dager.....?(her avbrøt meg han, faktisk!! Den mannen av få ord!;o)) Han : Det er helt normalt, skjer med veldig mange! Dere driver og prøver, altså? Du og den samme mannen som du ble gravid med sist? (Wow....et mot-spørsmål!?!) Jeg : Ja, det gjør vi! Jeg og den samme mannen jeg har en sønn på snart 10 år med!! Han : Da burde det ikke være noe problem!! Jeg : Så bra! Stille leeeeeenge(vel.......alt er relativt!), mens han tok innvendig UL......før han sa : Så dere driver og prøver, ja?? Eh....JA?!?!! Det gjør vi, ja!! Da ønsker jeg dere masse lykke til....det ordner seg nok snart!! Konklusjon : det er jammen godt jeg ikke gikk dit med store forventninger om en lang og god samtale om mitt barneønske!! Når/hvis den tid kommer, må jeg nok skifte gynekolog!!!;o) Er deres gynekologer også "super-effektive"? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjelle Skrevet 24. oktober 2006 #2 Del Skrevet 24. oktober 2006 Herlig gjenfortalt! Jeg vet ikke helt hvordan min er siden det er fastlegen min og jeg ennå ikke har møtt han (byttet for en stund siden). Jeg kan gjerne ta din gynekolog da, han høres flott ut! :-) (Er det forresten vanlig å ha en lege som er øremerket gynekolog (og spesialist på feltet) og en annen lege som vanlig fastlege/allmennpraktiserende? Jeg har alltid hatt én, og knapt det, som har tatt seg av alt, jeg.) Uansett, lykke til med barneprosjektet. Med den realistiske optimismen til din fåmælte gynekolog burde alt ligge til rette for at dere lykkes snart :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/#findComment-6811294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beth Skrevet 24. oktober 2006 #3 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hmmmm! Legar er vel ganske travle, og dei har begrensa med tid per pasientavtale. Ho dama eg bruker er hyggeleg, men det er ikkje noko snikk-snakk der heller. Lange samtalar med ein lege trur eg rett og slett du kan gløyme. Sjå på den ljose sida: gynekologen din beroligar deg og er optimistisk på dine vegne - det må da vera bra! Og har du blitt gravid med same mann før med teljande resultat, er sjansen stor for å lykkast igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/#findComment-6812769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wimbom Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hehe....jeg har en fastlege som jeg bare vet navnet på, en bedriftslege som jeg går til en gang i året fordi jeg blir innkalt.....og en gynekolog som jeg "arvet" etter mamma, nettopp fordi jeg ikke hadde lyst til å ta den delen hos bedriftslegen!! Men om det er vanlig, vet jeg ikke!;o) Gynekologen er helt topp, han! Hvertfall når man skal dit for den årvisse sjekken, og kun den! Raskt og "smertefritt"!;o) Takk for lykkeønskninger......og masse lykke til til deg og, Bjelle!;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/#findComment-6814747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wimbom Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei, Beth! Javisst har leger det travelt.....og som du skriver, lange samtaler kan man nok bare glemme! Og det syns jeg er helt greit, egentlig.....spesielt siden han var såpass optimistisk på mine vegne!;o) Så nå er det bare å vente på svaret fra celle-prøven, og håpe at det fortsatt ser lyst ut etter den!;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/#findComment-6814886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicco Skrevet 24. oktober 2006 #6 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har aldri vært til gynekolog før, men tok mot til meg etter oppfordringer her, og fordi prøvingen drøyde. Når jeg kom inn satt han klar med henvisningen foran seg, og der sto det med store tall 42 ÅR og ti streker under og røde ringer rundt. "Der har du problemet". "Det vi pleier å gjøre er å gi en Pergokur". Fikk en dobbel Pergokur uten å ha åpnet munnen en gang, jeg som hadde et svakt håp om at jeg kanskje kunne få mast meg til det. Han tok seg faktisk et par minutter på å fortelle om mine blodprøvesvar og om min manns sædprøve, men så nok på meg som et håpløst prosjekt som det var lite vits i å bruke tid på. Tok ikke tiden, men han må i alle fall ha en mye høyere timelønn enn meg !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6810512-norges-mest-effektive-gynekolog/#findComment-6818537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå