M@mm@ til gutt og jente Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Gutten vår på åtte mnd får nå grøt morgen og kveld og middag.Men nå lurer jeg på om vi må begynne med et 4, måltid.Han virker ikke sulten og er fornøyd med bare puppp men han er våken et par ganger om natta og vil ha pupp enda.Men hva gir jeg for han vil ikke ha brød enda?Har foreløpig bare gitt littt ruktmos men er det nok?Noen med erfaringer å dele?
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 når mi ikke vil ha brød,gir jeg fruktmos med brød i. kamuflerer det litt
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2006 Men det hjelper ikke her for han kaster opp igjen alt han har i magen når han får klumper...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Har hørt at det er først når de er over 9 mnd at fast føde skal overstige mengden mm el mme. Mente det stod samme sted at man da først skal øke til 3 måltider ved 9 mnd alder. det er først da de trenger den ekstra energien for da beveger de seg så mye... Men folk gjør det utrolig forskjellig. Hvis han ikke virker sulten ville jeg ikke gitt et ekstra måltid. Min jente på snart 8 mnd får samme som din gutt, og virker veldgi fornøyd med det. Jeg gir også litt frukt mos (den økologiske fra helios, mye mer naturlig smak enn de fra nestle/småfolk synes jeg ) etter hvert fast føde måltid. Hun vil heller ikke ha brød, men jeg gir søt kavring. Dessuten har jeg kjøpt en "safe-feeder" som jeg putter eple i. Det digger hun! (Har noia for at hun skal sette noe i halsen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå