Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Unnskyld, hvis det er ekkelt å lese... Men jeg ble litt bekymret!! I dag da jeg gikk på do om morgenen så så det ut som om det var blod i avføringen min! Jeg har hatt mye løs mage og diare i svangerskapet, og har ofte sett at det er blod på papiret når jeg tørker meg. Bare litt blod da. Men i dag (unnskyld detaljer!!) så var det bæsj på papiret da jeg tørket meg, og da jeg så på det så så det ut som on det var blandet med blodslim.... Æsj, synes det er ekkelt selv å skrive om.... I allefall, det var ikke sånn rennende blod, men mer som slim eller klumper.... Og det så veldig ut som blod! Spiste saus laget på tomater i går da, men det har aldri resultert i noe sånt før, og jeg spiser ofte tomatsaus. Er det farlig?? Noen andre som har det sånn??? Jeg har ofte vondt i magen, stikker noe voldsomt til tider. Og når jeg går så får jeg vondt nederst i magen. Men regner liksom med at det er normalt siden jeg er gravid... Er 24+6 i dag...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Var det friskt eller gammelt blod? Altså, hadde det mørk eller lys farge? For hvis det er friskt, så er det mest sannsynlig ingenting å bekymre seg over, da kan det være en rift eller noe. Er det mørkt/gammelt, så tyder det på at det kommer fra lenger oppi tarmen, eller at det har lagt der en stund og da er det kanskje best å sjekke hos en lege. Jeg hadde også friskt blod i avføringen, måtte ta røntgen av tarmen, men det var ingenting galt. Var ikke gravid da, men hadde gått 4 dager uten å "baiset" og da sprakk jeg rett og slett når det først kom. Men du hadde jo hatt løs mage...så jeg vet ikke...legen vet nok best uansett selv om det sikkert ikke er noe alvorlig... Får håpe det er tomatsaus!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Æsj.. Blir så flau jeg, når jeg må spørre om sånne ekle ting.. Håper det er tomatsaus jeg også.. hihi Det var klar rød farge da, ikke sånn mørkerød og gammelt.. Men det var jo en del, blandet med bæsjen... (æsj, æsj og unnskld...!!) Men siden den ikke var mørkerød, så trenger jeg kanskje ikke være så redd da? Har tenkt at det er rift selv tidligere, når jeg bare ser litt på papiret.. Ble litt bekymret nå¨, når det var så mye mer.. Tror jeg må se det an litt.. Tør ikke gå til legen og si det ansiktet, tror jeg hadde blitt så flau at jeg hadde dødd..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Hihihi, gøy å snakke om bæsj, ja... Nei, hvis det er lyst og "fint" så trenger du sikkert ikke være så bekymret. Det som også kunne være med meg, sa legen, var at jeg hadde holdt meg så lenge at det ble trykk på blodkarene i tarmen, slik at det rett og slett var et blodkar som sprakk!!!! For hos meg, så rant det ut... (jada, namnam...) Har også hatt smårifter der det har kommet pittelitt på papiret hvis jeg har hard mage, men da har jeg ikke brydd meg... Hehe, tror jeg bruker anonym-knappen igjen, jeg, eller vi kan skifte nick til "Bæsje-jentene 1 og 2"!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Glemte å si en ekkel detalj; jeg var hos legen og sa det, det var DRIT (bokstavlig talt) pinlig, og han måtte sjekke etter hemoroider inni rumpen med fingen før han sendte meg til røntgen!!!!! ÆSJ ÆSJ!!! Har aldri følt meg så ynkelig før...!!!!!! hehe
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Bæsje-jentene 1 og 2 jah... hihi! Fortsetter og holde meg anonym jeg også ja.. Ja, jeg får vel ta det med ro da, og puste lettet ut. *puh* Og krysse fingrene for at det kommer noe mer, så slipper jeg kanskje å ta det opp med legen. (klarer forresten leger å holde seg alvorlig når man tar opp sånne problemer...? :S ) Sannsynligvis er det jo ingenting, vil jo ikke ha noe hemorroider eller noe annet ekkelt... :/
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Han legen jeg gikk til var ihvertfall seriøs, litt for alvorlig, etter min mening... Han begynte å svette og skjelve på hendene....ÆÆÆÆSJ, ble jo enda mer nervøs!!!! Tror ikke han syns det var veldig gøy å putte fingrene inn i ræva på en ukjent jente... eller hva vet jeg?? Byttet fastlege etter dette besøket, for å si det sånn.... Grøss....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå