Gå til innhold

Ligger ved siden av henne til hun sovner...hvor dumt er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trøbbel med å få henne til å sove både på kvelds og dag tid. Det er en kamp på kvelden, men hun må ligge i sin egen seng. Sovner tilslutt, men mye skriking. På dagen orker jeg ikke en kamp da også, så legger henne i storsenga og ligger inntil henne. da sovner hun fort, men er dette lite smart av meg? Godt med litt kos...For begge to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det samme gjorde jeg en periode og har ikke hatt noen problemer med å venne henne til å legge seg alene...gjør det fremdeles av og til, ofte på dagtid og hvis vi er borte på besøk.

Skrevet

Ja, det er veldig kos, men hvis du fortsetter så kan det hende du kommer til å slite med å få lagt henne uten at du ligger der.

Skrevet

Vi gjør det fortsatt når hun er hjemme når det er sovetid på dagen (hun går i barnehage og vi henter henne jo som regel ikke før etter siste soving). Hun er nå 11 1/2 mnd.

Enten legger vi oss med henne, eller så sover hun ute i vogna (da må vi rugge).

Skrevet

Jeg gjorde det med jenta vår en periode. Slutta vel av seg selv når hun begynte leke bajas i senga ved siden av meg. Hun er nå 6 mnd og jeg tror det stopper seg selv.. Hun legger seg mye bedre ned nå alene i sengen sin og jeg er der og holder henne litt i hånden. Er selvfølgelig litt sutring og litt vrang innemellom, men hun er vel som babyer flest i den alderen :)

Skrevet

Det gjør jeg også! Spent på hvordan det vil gå senere! Har førsta nå begynt lagt han for så og stå opp igjen selv! Kun på kveldene! Tar det som det kommer jeg. Men må vel prøve å snart få han over i sin egen seng :-)

Skrevet

Her legger jeg med med ham i 19-tiden og ammer til han sovner, så bærer jeg ham over i grindsengen (på vårt soverom). Når vi legger oss om kvelden våkner han som regel igjen, så da tar jeg ham opp i vår seng og så sover vi sammen stort sett hele natten. Han tar seg en sup i ny og ne. Noen ganger legger jeg ham i sin egen seng, hvis det blir for varmt, eller at jeg er så i koma at jeg er redd han skal falle utfor:-)

På dagtid står vi opp og legger ham til faste tider. Han sover bare en gang nå, men da gjerne i 2 timer. Samme prosedyre da også. Ammer, og rett før han sovner legger jeg ham i sin egen seng

Fungerer stort sett greit det - han er straks 11 måneder nå. Aldri grining når han skal legges.

Skrevet

Jeg også gjør dette. Det er så enkelt og greit å få han til å sove, men lurer selvfølgelig på om det er smart i lengden. Han blir ofte liggende på siden siden han ofte våkner når jeg prøver å flytte han, bekymrer meg litt men er visst ikke noe å tenke på ifølge legen min.

Fordelene er at det er lite skriking, det går raskt og det er kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...