Gå til innhold

p-sprøyte. er det noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

jeg gikk på sprøyta i 1 år, for 5 år siden. angrer som bare det. er redd for at dette kan ha gjort mye med at jeg sliter men å bli gravid i dag. har lest at det kan ta opptil 2 år før man får eggløsning igjen men ikke 5 år?! noen som vet?

Fortsetter under...

Hei du.

Kan ikke svare deg sikkert, men tviler på at det er p-sprøyta sin feil at du ikke er blitt gravid enda...

Leste en uttalelse fra en gynekolog for en tid tilbake som snakket om at alle de som sliter med å bli gravid etter å ha brukt prevensjon mest sannsynlig ville slitt likevel, og at det ikke nødvendigvis var prevensjonen sin skyld. Men selvfølgelig, helt sikker kan man jo aldri være verken den ene eller andre veien.

Men hva sier legen din? Regner med du har gått til utredning hvis du har prøvd i 5 år uten hell :)

Interessant å høre hva han/hun sier om temaet, da det er ingen tvil om at de lærde strides om dette...

Jeg har selv gått på p-sprøyte,om min gynekolog sier at p-sprøyten har vært temmelig ødeleggende for min del i alle fall...Tok nesten 2 år før mens var tilbake,og også en tid før eggløsning var i rute..Så det å utelukke at p-sprøyten kan gi deg problemer tror jeg blir feil...Håper uansett at du får hjelp/utredning slik at dere vil lykkes med babylaginga.

Klem fra

Hei prøvende :)

Det at jeg i det hele tatt har gått på p-sprøyte var en tabbe mente gynekologen min.Da ingen som ikke har fått de barna man ønsker burde bli tilbudt depo provera.Jeg gikk på p-sprøyten i ca 2 år.Det er nå 4 år siden jeg sluttet på den,og i 2 og et halvt av dem har jeg vært prøver..

Jeg er nå under utredning på st.olav mot ivf.

Skal på lapraskopi i midten av november...

Hva med deg? Hvor er du i prosessen ?

Klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...