Gå til innhold

Lettelse- jeg har fått innvilget KS!

Anbefalte innlegg

Etter flere samtaler med jordmor fikk jeg i går endelig en samtale med lege på sykehuset. Det ble satt opp KS for meg, men jeg har lovet å fortsette samtaler med gaiajordmødre.

Angsten begynte å få overtaket på meg nå som det bare er få mnd igjen til termin. Har gruet meg til hver samtale med min vanlige jordmor, og synes det er forferdelig å bryte ut i gråt fordi hun sitter og "skremmer" meg med alt det negative rundt KS. Jeg er inneforstått med allle ulemper nå - hvorfor ikke heller ta tak i den reelle fødselsangsten istedenfor å kjøre korstog med KS?

Fortsetter under...

Kjempefint for deg. Godt at man blir tatt på alvor. Nå har du jo litt tid til å bearbeide fødselsangsten og skulle ikke det hjelpe så er jo ks innvilget. Er selv i samme situasjon, men for min del blir det ks om 3 uker. Angsten for å føde sitter for dypt etter 2 fødsler som jeg helst ikke vil tenke på. Jeg ble også møtt av mye skremselspropaganda mot ks. Ble egentlig bare provosert av det, dette er jo ting man på forhånd har satt seg godt inn i.

Heisann. Hvilke sykehus hører dere til? Jeg er desperat etter ks dersom jeg skal tørre å gå i gang med nr tre, har hatt de fem verste årene i mitt liv etter at minstemann ble født...(har nettopp skrevet et innlegg på ks siden også forresten). Er mao ikke gravid ennå..

Men jeg lurer altså på om noen vet hvordan KKBergen stiller seg i dette spørsmålet?

Takknemlig for svar.

Jeg tilhører SUS (Stavanger) og der starter de i disse tider et prosjekt rettet mot oss med fødselsangst. Så har jo også Ullevål sitt opplegg med gaia-jordmor. Ta en telefon til KKBergen og hør om de har noe opplegg. Disse oppleggene går jo ut på å få oss til å våge å føde vaginalt. For min del var en tredje vaginal fødsel helt utelukket. Inntrykket mitt er at de fleste her inne som har virkelig angst for å føde får innvilget ks til slutt.

Ja, Ullevål er sykehuset hvor jeg har fått innvilget keisersnitt. Og jeg har VIRKELIG angst for å føde. Vet at jeg ikke kommer til å endre oppfatning før fødselen, men føler likevel at jeg må gå til samtale med gaiajordmor - for å følge opp min del av avtalen liksom.

Har fødselsangst selv. Har nå prøvd både å føde og keisersnitt og vil anbefale deg å føde! Gikk opp for meg der jeg lå med veneflon i begge armene, kateter opp i urinrøret, slange opp i nesen at det faktisk er en ordentlig operasjon... Nå gikk min operasjon helt etter boka,men var likevel en rimelig stor belastning for kroppen.

Det er en måned siden nå men er enda ikke helt god. Etter fødselen var jeg helt god da jeg reiste hjem fra sjukehuset...

Håper du bestemmer deg for å føde! Du kommer til å være så stolt etterpå!

Uansett hva du bestemmer deg for så ønsker jeg deg lykke til! Det viktigste er jo tross alt å få babyen ut!

Annonse

Hei.

Og gratulerer med baby:-)håper du kommer deg snart.

Jeg har født to ganger tilogmed uten noe bedøvelse og har vært kjempestolt av meg selv, de var begge fantastiske opplevelser. Det er ikke fødselen jeg er redd for ( jeg skulle gjerne ha gjort det igjen for det er en flott opplevelse), men det ekstreme helvete jeg hadde etter fødsel nr 2, måtte opereres i underlivet når babyen var 7 mnd pga jordmors elendige arbeid ( så jeg vet hvordan det er å ligge i narkose med venfloner og kateter...), har fremdeles etter 5 år ikke hatt ett eneste smertefritt samleie, for ikke å snakke om den postpartumdepresjonen jeg fikk pga dette som varte i nesten to år ( jeg går fremdeles til psykolog...), da vil jeg heller ha operasjon under fødsel enn å måtte opereres i etterkant.

Nå har jeg imidlertid vært til fastlegen min i dag og hun har henvist meg videre til en, iflg henne, svært hyggelig gynekolog som har jobbet på KKbergen og vet hvordan holdningen deres er (min vanlige gynekolog er en hurpe, det sa tom fastlegen min i dag:-)) så nå begynner jeg å se lys i tunnellen og kan kanskje håpe på å planlegge graviditet over jul en gang dersom jeg får grønt lys for ks. (Hvis ikke så har vi allerede fått tilsendt info om adopsjon...)

Selv om vi gjerne skulle gjort det før siden aldersforskjellen blir så stor på barna, vet jo ikke om det går med en gang...

Og skal uansett slå hardt i bordet med at jm og leger tar mye hyppigere keisersnitt enn resten av befolkningen, jeg blir så provosert altså med tanke på det som mange av dere skriver om skremselspropaganda og dårlig behandling når man kommer med en traumatisk opplevelse og trenger å bli hørt. ÅH det var deilig å få det ut!!!

Er faktisk ganske så terapeutisk å skrive på disse sidene, selv om jeg ikke er gravid (ennå) så vil bare si tusen takk til de som har svart på mine innlegg og lykke til med fødsler, ks og søte babyer:-)

Mange klemmer fra

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg er livredd for fødselen, jeg har vurdert å snakke med jordmor ang keisersnitt, men jeg er også redd for å få et nei. derfor har jeg utsatt det, jeg sitter ofte å griner for meg selv, fordi jeg er så redd, jeg tenker på det hver dag og har en hvilepuls fra 120 til nesten 150, og det er også ubehagelig. Jeg klarer ikke å roe meg ned...jeg er 26+5 på vei... jeg er helt fra meg og ønsker egentlig bare at jeg ikke var gravid likevel, jeg har kjempelyst på babyen, men jeg orker ikke tanken på fødsel...

Kan man bli helt totalt nektet keisersnitt? Jeg er så utrolig redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...