Gå til innhold

Sukker i urinen...... noen med erfaring? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos legen til kontroll (er 28+4) og fikk beskjed om at de hadde funnet sukker i urinen, og legen ville sjekke om det kunne være svangerskapsdiabetes. Jeg skal til Fürst for glukosebehandlig i morgen og fikk beskjed om å møte fastende og at undersøkelsen tok 2 1/2 time.

Er det noen som har vært til glukosebehandling og vet hva dette innebærer? Hva skjer om de eventuelt påviser svangerskapsdiabetes?

Litt bekymret her jeg nå :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også sukker i urinen en gang, men det er nokså normalt i svangerskapet. Så det tregner ikke å bety noe som helst.

Glukosebelastning er det kanskje du mener?

Da blir det tatt blodprøve (stikk i fingen) for å måle blodsukker. Så driukker du sukkertvann (noen dl.) sitter i ro i 2 timer og måler blodsukker igjen. Ferdig!

Man måler da om man stiger normalt i blodsukkertverdiene, eller om blodsukkeret stiger mer enn normalt. (noen som kan tyde på svagerskapsdiabetes)

Skrevet

Ja, glukosebelastning skulle det visst være:)

Å bli stukket i fingeren og drikke sukkervann hørtes jo ikke så dramatisk ut. Ble litt skremt jeg av at de skulle ha meg der i over 2 timer. Takk for beroligende svar:)

Krysser fingre og tær og satser på at ting er som de skal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...