Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Min datter er forkjølet. Nesen renner, og hun har fått en forferdelig slimete hoste. Det surkler i halsen hennes. Det har hodt på i to dager, og det blir lite søvn både på natt og dagtid. Hun har ikke hatt noe feber. Jeg er så usikker på om jeg skal kontakte lege eller ei, det går jo sikkert over og jeg vil ikke være en sånn hysterisk mor...
Expat Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Hvor gammelt er barnet da (terskelen er lavere når barnet er yngre enn 3mnd). Helsestasj kan jo også svare på spørsmål...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Min lille på 7mnd har det på akkurat samme måte, og jeg er like usikker. Slimer veldig og nesa renner, men er i godt humør og god form. Skal vi bare vente å se litt til tror du...?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 De sier at det er allmenntilstanden man skal vudere. Så hvis hun er pigg er det sikkert ikke behov for å kontakte lege. Min gutt 7 mnd. har vært forkjølet nå i 2 uker. Håper det snart gir seg. Hvis ikke vil jeg gå til lege med han for å få noe slimløsende hostesaft. God bedring (Det går jo ann å ringe til legen for å høre hva de sier)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 til deg som vil gi slimløsende hostesaft... Jeg har den store helse boken fra a til å, og der står det at ved hoste som har slim bør man ikke gi slimløsendehostesaft iallefall. Men din har kanskje tørrhoste...Tenkte bare å si det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Takk for alle svarene Tulla mi er i godt humør, blid og glad på dagen, så da ser jeg ann til i morgen hva jeg gjør... Men hvorfor skal man ikke gi slimløsende hostesaft hvis de har sliemete hoste???
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Dersom du er i tvil, kan du jo bare ringe legevakta, eller helsesenteret, så får du kyndig hjelp og gode råd om hva du bør gjøre. Jeg er ikke den som tror alt damene her inne sier, men havnet engang opp i en debatt om paracet. Var ei dame som hadde gitt barnet sitt paracet fordi ungen var forkjølet og temmelig tett - og hun fikk kjempeslakt, for damene mente "herregud, alle vet da at man ikke gir paracet ved FORKJØLELSE". Så da poden fikk det samme, ga jeg ikke paracet. Etter et par dager ringte jeg legen, som oppklarte alt, og sa at paracet ikke bare er febernedsettende, men også kan gies dersom barnet er utilpass - noe barnet kan være ved tannfrembrudd eller forkjølelse også. Mener bare at det beste ikke alltid er å følge råd du får her inne, å ringe helsesenter, helsestasjon eller legevakt kan man gjøre uten at man tror ungen er dødssyk - uten at man stemples som hysterisk. De fleste skjønner at man blir bekymret når så små ikke er friske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå