Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Har en gutt på 6 mnd. Ammer, men er ikke så lett alltid, for han er veldifg lett og distrahere. Ofte blir det mange småamminger i løpet av en dag- noen ganger bare en time imellom, fordi forrige amming ble så kort. Til morgenen i dag var sambo i dusjen, og jeg tok opp lillegutt for å amme. Hører at sambo er ferdig i dusjen, og tenker: "å nei, nå kommer han sikkert inn og slår på lyset! Da blir han vel distrahert med en gang!". Ganske riktig slår han på lyset, men lillegutt spiser fakstisk videre. Så presterer sambo å komme opp i senga og stikke hodet sitt mellom lillegutt og meg og si "hei" til lillegutt, mens jeg ammer! Gjett hvem som slapp puppen og ikke tok den igjen etter 3 forsøk til etterpå!??? Ååååå- blir forbanna på sambo. Han vet godt hvor fort lillegutt blir distrahert. Kalte sambo for "en jævla IDIOT" og sa "Kom deg ut og gjør noe NYTTE for deg isteden"!!! Grrrrrr.... Vedlig hyggelig start på dagen her i huset.
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 kan jo hende han bare glemte seg av litt.. du trengte daa ikke bli sååå sint ) men skjønner at det er irriterende da...
*Ulrikke* Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Unnskyld meg, men at starten ikke ble så veldig hyggelig er vel egentlig din feil!??! Og JA, jeg vet hva jeg snakker om, jeg hadde en baby som spiste en gang i timen fordi hun ikke gadd eller ikke orket mer en litt og litt av gangen. Og jeg vet ALT om hvor slitsomt det er! Snakk med ham i rolige former, si at du hadde satt veldig pris på om han ikke forstyrret når han ser du ammer. Sambo (og tre stebarn) listet seg en periode rundt her og holdt seg utenfor synsvidde da snuppa mi fikk mat. Men aldri i verden om jeg hadde skjelt dem ut om de hadde hatt lyst til å snakke til henne og glemt seg bort. Jeg skjønner at du blir frustrert og irritert, men det hjelper så lite å bli sinna... Det har mye bedre effekt om man tar det rolig og stille en gang man ikke er irritert. Og om du sier at du har prøvd det, så må du prøve det en gang til! Og si at du føler du har prøvd, men at det er viktig for deg og du blir glad om han får det til. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Han glemte seg ikke bort. Han både så og hørte at gutten spiste før han kom bort. Og han vet så godt om lillegutts tendens til å bli distrahert. (HI)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 huff, skjønner deg.MEN...tenk på hvordan han føler seg nå da!Eg har også vært super stresset og irritert i perioder av ammingen, har kjeftet en del på sambo og han har selfølgelig ikke godtatt eller forstått det så han har kjeftet tilbake. det har ført til 7 mnd med utrolig dårlig stemning her!! Min sambo trodde at eg ikke var glad i han mer, siden eg hadde fått en baby å være glad i.og siden han alltid fikk kjeft for alt han gjorde. Har rett og slett ikke hatt tid til min mann!Prøver å gjøre det godt igjen nå da....... Et godt råd er: snakk om det på en rolig måte
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Kunne du ikke ha stoppa han før han kom bort da? Er jo bare å si, ikke kom hit.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, holdt på å gjøre det. Men lot være, for han hadde sluppet puppen om jeg hadde begynt å prate også. (HI)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå