Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Del Skrevet 24. oktober 2006 Så i BA i går at en nydelig liten jentebebis har fått navnet Jørgine... Har faktisk ikke hørt det før men synes synd i den lille jenten... Hva er det med alle disse vridningene på guttenavn da??? Ser jo at man av og til vil kalle opp etter en bestefar eller hvem det skulle være men det må nå finnes en mer feminin utgave.... Bare litt oppgitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #2 Del Skrevet 24. oktober 2006 MØØØ!!! Jeg er helt uenig med deg.Det finnes et uttall jentenavn som baseres på guttenavn.Og det synes jeg er en fin ting ! Selv om Jørgine er et sjeldent navn, har vi jo også mange "vanlige" navn som og er bastert på dette, uten at noen reagerer på det... eks: Martine (Martin) Andrea (Andre) Benedikte (Bendik) Kristin (Kristian) Dessuten synes jeg Jørgine er nydelig!!! Det er da ikke synd på et barn som får dette navnet..Heller litt synd på deg med en slik holdning???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jørgine er jo veldig uvanlig, og jeg reagerer mer på det enn at det er en feminin utgave av Jørgen. Det er jo et hav av jentenavn som er avledet fra guttenavn! Synes ikke Jørgine klinger så veldig fint, men det er jo ikke tvil om at det er et jentenavn, og tror ikke det vil skape noen problemer for det lille jenta. Da er det vanskligere med navn hvor det er uklart om det er jente eller guttenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsenmamma Skrevet 24. oktober 2006 #4 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synes Jørgine er et stygt navn. På linje med Edvarda, Kaspara, Olava, Nilsine, Hansine, Mikaela, Olufine, Haralda og en drøss andre navn som roper: Vi ønsket oss egentlig en gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 24. oktober 2006 #5 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synes Jørgine er et fint, om noe spesielt, navn. Og man gir nok ikke barnet sitt et slikt navn fordi at det nesten er et guttenavn. Kaller du gutten din Marius fordi du egentlig ville ha en Maria? Neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå