Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 har ammet hver halve time fra kl 22 og til nå. Jeg blir gal. Jeg svetter som en gris....skikkelig barselsvette så sengen min er kliss våt. Jeg får selvsagt ikke sovet. Prøvd å sette meg i sofaen i stuen for å amme men finner ikke noen god ammestilling. Dritt ammeputen min bare ruller vekk, og putene er for tynne. han suger bare litt og så vil han ikke ha mere, ikke sove...ingenting. jeg har syk (influensa) mann hjemme og en 3 åring i barnehagen som jeg skal ta vare på når han kommer hjem. Jeg gav han tilslutt 50 ml mme i håp om å fa sove i 1 time, han sugde villt i seg mme og ville umiddelbart ha mere av meg. tror jeg snart må innse at denne ammingen ikke går bra. og begynne med mme i stedet. evt mme og amming. Ps pumping funker ikke har prøvd i 2 år med forrige og masse denne gangen, men får max ut 10 ml. Dette er et skikkelig nederlag, og jeg føler meg som en drit dårlig kvinne som ikke klarer å amme babyen sin mett og fornøyd.
Nicita73 Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Hei Fertila Skjønner den følelsen, jeg hadde den på sykehuset, lillegutt fikk ikke nok mat, og han skrek seg nesten bort. Jeg fikk så vondt i hjerte mitt, følte at jeg ikke strakk til som mor, og den følelsen er ikke god. Har du ikke en helsestasjon du kan ringe til, eller ammehjelpen kanskje? Kan føles bedre å snakke med noen som har greie på dette, er jo ikke godt for deg å gå å være lei deg heller. Men ikke gi deg, la han få suge titt og ofte, så skal du se at det kommer mer med tiden. Hvor gammel er han nå? Min sønn er 9 dager, og først i dag føler jeg at melken har kommet ordentlig.
Expat Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Fertila, du har strevd så masse, og det er helt greit å gi tillegg. Gå å få deg en fin pakke mme nå og få sovet litt nå i formiddag. Gi en god stor flaske, så mye han vil ha. Så sover dere litt, alle tre. Det hjelper på melken din uannsett. Du kan jo godt delamme også (kan være greit å delamme til influensaen er ute av huset deres iallefall!)... Husk at delammer du er det høyere konsentrasjon av immunstoffer i melka enn for fullammere. Ikke nederlag. Du har jobbet så hardt som det går. Det er ingen konkurranse eller kvinnelighetsprøve dette her! Mamming er viktigere enn amming.
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 takker for svar =) skulle til å lage en flaske, men tenkte jeg skulle prøve smokk først. Og hvha skjedde...joda babyen tok smokken med en gang og sovnet. Kanskje han ikke var sulten i natt bare sugelysten? Foresten så merket jeg at jeg faktisk har litt spreng i den ene puppen, så da er det jo melk der. Og tar jeg meg skikkelig sammen, så husker jeg jo at forrige natt så sov han 2 timer mellom hver amming. Og det er jo akseptabelt. jer får prøve å sove, og revurdere ammesituasjonen på nytt.
Expat Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Sov lille Fertila... Dette blir så mye bedre etter en dupp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå