Gå til innhold

Så er jentene kommet!

mamma4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERER så mye! Det var veldig kjekt å høre at en kaotisk dag endte godt:-)

Jeg skal føde på Haukeland, har søkt om planlagt KS på grunn av at jeg er redd for tv2 - fikk blankt avslag!!!! Er så forbannet, fortvilet og oppgitt!!!! Har levert skriftlig anke i dag - men ingen tilbakemelding... Har vanvittig med kynnere og er i uke 35+6, har jo ikke så god tid..... Når jeg hører om dine erfaringer, blir jeg bare mer sikker på at KS er det rette for meg!

Kos dere mye! Hvordan går det med ammingen da?

Varme tanker fra

Grunnen til hastekeisersnittet var at tvilling 2 lå på tvers og de klarte ikke å snu henne. Legen var til og med inne med hånden for å prøve å få tak i beina hennes, men lykkes ikke!

Jeg trodde at når man hadde tvillinger så kunne man få bestemme selv om man vil ha ks eller ikke. Sånn er det ihvertfall her så sykehuset. Ammingen går kjempefint. Jeg dobbeltammer når jeg er hjemme og så får de vente på tur når jeg er ute ;) Klarer jo ikke å dobbeltamme så veldig diskre akkurat ;) Jeg er så heldig å ha masse melk og to som er flinke til å suge så. Du er 35+6....da er det vel ikke så lenge til :) Er det første barn eller? Du må bare glede deg....vi storkoser oss. Det vanskeligste er alt det praktiske synes jeg.....kan lissom ikke ta barna på armen så samme måte som når man har en. Men det er vel bare en tilpassningsperiode... Masse lykke til ihvertfall!

klem fra

Annonse

Hei, hei!

På Haukeland får man ikke bestemme selv, og jeg kjenner det er litt fortvilende at praksisen er så forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg har født en gutt på 4 kg før - og det var en flott opplevelse, så mitt ønske om KS er ikke på bakgrunn av angst for smerte, men reddsel for å miste barn! Min tv1 er i hodeleie, mens tv2 ligger i tverrleie som din - så det er tv2 jeg bekymrer meg mest for. Har anket avslaget om KS, håper jo de endrer vedtaket, men har ikke store forventninger....

Så flott at ammingen går bra! Jeg har tenkt litt på det med dobbelamming ute på kafè :-))) Jeg håper virkelig jeg får det til - det er nok tidsbesparende! Den kommende storebroren har akkurat blitt 3 år - er veldig spent på hvordan han reagerer på familieforøkelsen! Jeg har også tenkt en del på det praktiske, men vi finner vel en del lure rutiner underveis:-) Har du flere barn? Hvordan går det med kroppen din etter å ha vært gjennom både fødsel og KS i løpet av en dag?

Klem

Jeg har ei jente på 9 og en gutt på 2 1/2, så jeg har fullt opp :) De er så stolte begge to og koser masse med dem....har ikke merket noe sjalusi enn så lenge. Størstemann er jo som en liten mamm a og masse hjelp for meg :)

Jeg var også redd for tvilling 2 som deg før fødselen, men siden nr 1 lå i hodeleie og fødselen startet av seg selv, ble jeg overtalt til å forsøke. Jordmødrene jeg hadde snakket med mente det ikke var noe problem i det hele tatt. Jeg satt og sa at det verste som kunne skje var om jeg fikk begge deler.....hmm. Ikke det at et keisersnitt er så vondt. Jeg kommer meg raskt etter det og har ikke hatt noen problemer med det etterpå (hadde planlagt ks med gutten min). Det triste med hastekeisersnitt, om man ser bort fra all angsten man har for babyen som ligger der inne, er at ikke mannen min fikk være med og at jeg fikk full narkose og ikke fikk oppleve at hun kom ut. Håper du får gjennomslag på anken din eller at du klarer å føde dem begge to. Det er jo veldig mange som gjør det også så...

SOm sagt synes ikke jeg det er noe problem med ks. Jeg var i knallform fra føsrte dag. Det som derimot slo meg ut var at jeg fikk blørebetennelse noen dager etter at vi var kommet hjem. Og DET gjorde vondt.....:) Legene trodde først det var livmorbetennelse men heldigvis var det ikke så alvorlig. Men nå er jeg i toppform igjen.....bare litt trøtt :) blir jo ikke mange timer sammenhengende søvn....Er alt kjøpt inn og klart til de kommer nå da?

Takk for det Smurfan og lykke til til deg. Knip igjen i noen uker til ;)

Klem

Så trist at pappaen ikke får være med på hasteKS - jeg tenker på et slikt KS som skremmende og dramatisk, får håpe jeg slipper det! Godt å høre du er frisk og rask igjen! Med 4 små har du sikkert nok å gjøre:-) Har du prøvd å samkjøre dem i forhold til mat og søvn?

Vi har kjøpt vogn (OTH), ellers har vi jo det vi trenger til en unge (vi venter en gutt og en jente), har arvet litt fra venner ellers har jeg kjøpt inn litt klær i str 50 (siden storebror var så stor begynte vi den gang rett på 56). I og med at tvillingene er så store er det ikke sikkert vi får brukt de små klærne så mye.-) Erfaringsmessig får man jo også mye klær i gave etter fødselen, så jeg har ikke handlet så mye.

Hvilken vogn har dere? Fornøyd?

Klem

Hei igjen!

Ja jeg prøver å samkjøre de sånn noenlunde. Ihvertfall på natten, og det går som regel bra. Det var litt frustrerende med dobbeltamming i begynnelsen når jeg ikke hadde helt "teken" på det, men nå går det som bare det. Blir litt stiv i nakken av litt ubekvemme stillinger :)

VI kjøpte TFK Twinner Twist og er kjempefornøyd. Den er helt utrolig lett å håndtere, tar liten plass, er ikke tung og ser veldig fin ut :) Vi er kjempefornøyd med den ihvertfall....

Hvor store er tvillingene eller antar de at tvillingene dine er nå da? Str. 50 er ganske stort for begge ennå....men det er jo bare å brette opp ermer og ben :) Sånn er det jo i begynnelsen .....ingenting passer ordentlig :)

Takk for det msmarita! Det er jo bra for dem om de kan klore seg fast i noen uker til.....selv om jeg kjenner igjen utålmodigheten :) Hvordan er formen?

Vi stod mellom TFK og OTH, synes TFKen også er VELDIG fin og lett, men havnet på OTH fordi jeg hadde så lyst at de skulle få ligge i samme bag den første tiden:-)

Tvillingene våre har vært store hele tiden, og når de ble målt i uke 35+6 ble de anslått til 3000g og 3050g. Hvis det er riktig, håper jeg virkelig ikke jeg går til termin:-) Jeg har en enorm tutemage - det er helt imponerende hva kroppen klarer å utrette! Ufattelig om magen noen gang kan bli sånn noen lunde normal igjen:-)

Hvor store var dine da de ble født? Har du målt dem nå i ettertid? Jeg regner med at en del klær kommer til å gå jevnlig i tørketrommelen:-) så de krymper vel litt etterhvert:-) Jeg gleder meg til ny kontroll på tirsdag for å se om hvordan det står til med de to - merker det er mindre sparking... men, det er vel begrenset hvor mye plass det er til akrobatikk der inne:-)

Vi håper virkelig vi klarer å samkjøre dem i forhold til mat og søvn - godt å høre at andre har fått det til før oss.-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...