Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Hei! Jeg plages så veldig mye med lavt blodtrykk. Det har jeg gjort veldig veldig lenge.Har vært sykemeldt pga dette. Jeg jobber 100% som frisør, så det er ikke mye som kan gjøre arbeidsdagene mine lettere heller. Er nå kommet i 25uke å plages enda. Jeg svimer av ofte, og svimler hele dagen omtrent. Jeg kan ikke stå for lenge, ikke reise meg opp brått. Jeg er trøtt hele dagen, samme hvor mye jeg hviler og sover er jeg like "utslitt" . Alt er et ork å gjøre, alt fra å brette sammen sokker til å lage middag, ALT tar kreftene fra meg. Så er det noen der ute som er/har vært plaget med det samme? Når stopper dette? Jeg har snakket med lege og jordmor, de har testet mye på meg, å alt er i skjønneste orden med både meg og barnet.. Men blodtrykket er lavt, men det er ikke farlig. Så det er nok bare å vente til det går over....Når gjør det det da????
LisaColli Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 jeg kjenner meg igjen i det du skriver. er også sykemeldt pga lavt blodtrykk og det som følger med.jeg er 27+2 i dag, og det er like ille enda..nesten verre.. vet ikke når det går over jeg. tar du noe kost-tilskudd? kanskje det kan være noe? etter sist legetime, begynnte jeg med jern.
Mamma'n til Dominik og Leon Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Samme her.. er sykelmeldt nå. Er 20 +4 Jobber 100% som ped.leder, men det blir for tungt.. men samtidig så er jeg jo like sliten av å gå hjemme! Skjønner ikke dette! Både lege og jordmor sier alt er flott med gutten i magen, og han er kjempeaktiv, så jeg tror også han har det fint!.. Og de sier det er bedre med lavt enn høyt blodtrykk så... Svimler og må sette meg ned på gulvet HVER gang jeg reiser meg, samme hvor sakte jeg prøver å ta det.. uff.. Vi får bare komme oss gjennom det!
Mamma'n til Dominik og Leon Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har forresten gode jernlagere og spiser sunt og godt + tar vitaminer.. så skulle ikke være noe av det som gjør det heller så...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 er vist helt ufarlig for barnet med lavt bt, men svært ubehagelig for mor. har fått beskjed om å reise meg sakte drikke masse vann spise regelmessig. prøv å ut å gå tur(til og fra postkassa)bedre med kort tur enn ingen tur. gjør det du selv mestrer/ klarer. dra på besøk, kafe, selv om du er ødelagt i et par dager etterpå. sov masse, hvil masse. . uke 25 jeg nå. har begynt å rette til meg nå. fikk høre det var normalt at det kunne begynne å gå opp i denne tida og utover, pga jeg har lagt på litt og blodtrykket vil gradvis stige mot slutten. finn deg en hobby du kan sitte å kose deg med, lage julekort, strikke brodere, ikke start på noe stort, bedre å ha et lite prosjekt en kan bli ferdig med. kroppen bruker lang tid på å komme seg med lavt blodtrykk. godt å høre at det er flere. har følt meg sytete, men ønsker ikke å være det.
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg kjenner meg også igjen her. 60% sykmeldt. Lavt blodtrykk, svimmelhetsanfall, svimt av, hodepine, konstant sliten, plager med bekken bare øker. Er 20+2 og det eneste som har blitt bedre er kvalmen. Har sluttet å spy. Lege og jordmor finner ikke noe galt her eller.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Hvor lavt blodtrykk har dere? Mitt er 90/50 og kjenner meg veldig igjen i det å være svimmel og tom for energi, men har ikke besvimt ( selv om det har vært like før noen ganger) Har tenkt å be om sykemelding. Jobber som lærer i ungdomsskolen og sover fra jeg kommer hjem til jeg går på jobb igjen.
bare meg;) Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 jeg jobber også som frisør d sier seg selv at d blir vanskelig å stå å klippe når du er så svimmel, er selv veldig svimmel (er i uke 13 nå) i forrige svangerskap ble jeg svimmel rundt 4/5 mnd og jobba vel ikke så mye etter d, nå er jeg allerede sykmeldt men også pga av kvalme da, håper d skal gå over... er ikke noe særlig når man går i butikken og havner i kø og står der i halvsvime... men men vi får fin premie da etter alt slitet
Micha.. Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 du må spise lakris og drikke lakris te, det får blodtrykkrt til å stige!! det hjalp for meg faktisk, gikk fra 84/52 til 102/64, og det var en merbar forskjell på formen!!
bare meg;) Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 hva er normalt blodtrykk?? jeg spiser masse lakris suns d er kjempegodt, men har hørt man skal være litt forsiktig med d under graviditet da man kan få for høyt blodtrykk
Micha.. Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 normalt er hvis det ligger mellom120-140/ 70-90, men dette er også litt inividuellt og varierer med alder... men sånn ca innenfor de grensene så er det normalt!! går det over 160 eller under 60 så er det ikke helt normalt og man blir holdt under kontroll, evt. medisinert om det er høyt!!
kaffe mocca Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Huff da. Du må jo få Sykemelding slik at du har mulighet til å bli bedre! Det er jo så ubehagelig å gå rundt å være svimmel. Snål lege/ jordmor Lykke til:)
6Ymamma Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Hei ! Nei jeg tar ikke noe... Men har prøvd det meste innenfor "kjærringråd"... Har ikke noe tro på at kosttilskudd hjelper...Legen har sjekket jernet mitt, å det er bra, så jeg skulle ikke begynne på det.
6Ymamma Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Ikke lett dette her nei folkens... Jeg føler meg ubrukbar i det meste av ting som skal gjøres...alt husarbeid hoper seg opp, selv om min samboer er flink til å hjelpe til. Synd at dette problemet ikke kan vises utenpå kroppen, sånn som med ei brekt arm, da hadde andre folk skjønt mere...Ikke kjekt å gå sykemeldt nå som det nærmer seg jul å ALLE på jobb, jobber og står på.. Ella=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå