Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står på pakken altså, men passer det for alle babyer da?

Jeg lager sånn ca det som står på pakken, kanskje litt mer, men jr hadde helt sikkert spist mer. Han får mm etter hvert grøt-måltid, og det er kjempe bra for da opprettholder vi produksjonen fint.

Men det jeg egentlig lurer på da, er om dere gir bare det som står på grøtpakken, eller får babyn så mye grøt h*n vil ha?

Prøver å få jr til å sove hele natten skjønner dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager mer enn det som står, da det varierer hva hun spiser. Behovet er jo så forskjellig, og det som står på pakka er vel bare en pekepinn...

Jeg gir derimot pupp før grøt, men jenta mi er bare 6 mnd da....Det sies vel at man skal det til babyen er ca 8 mnd. Men har man mye melk er det kanskje ikke så farlig...

Skrevet

Jeg gir grøt med 160 ml vann på dagtid og 170-180 ml vann på kveldstid til lillegutt her. Noen ganger spiser han ikke opp alt men som regel gjør han det.

Hvordan går det med nattmat-avvenningen ?

Skrevet

Bør de få melk før grøt om de får flaske også, eller melk etterpå, eller ikke i det hele tatt?

Skrevet

Sukk, jeg er for svak... I natt våknet han halv 3 og gråt så sårt. Jeg ammet han ...

Men jeg har lagt merke til at de nettene han får mm i 2-3 tiden så blir det litt tull på morgenen. Han våkner ofte kl 6 og vil ha mer mat, og så sovner han til 7 og da vil han stå opp.

De gangene han sover hele natten og spiser ikke før kl 6 så sover han helt til kl 9 ca.

Så jeg tror jeg må være litt hardere her altså :)

Jeg skal lage en plan for hvordan jeg skal takle det når han våkner i natt, da blir det lettere.

Hvordan gå det hos dere? Sover han?

Skrevet

Ikke lett når de gråter så sårt da...hehe.

Her går det kjempe bra. Han gråt ikke når vi begynte avvenningen. Men han var på overnatting hos besteforeldrene sine på dag 4 av nattavvenning og da hadde han fått på natten (han var litt utrygg og hadde våknet i 01-tiden og vært våken til 04, så det er jo klart han blir sulten når han er våken i 3 timer på natten), natt til søndag sov han i 14 timer i strekk. Natt til mandag våknet han og var våken i 2 timer men var bare uthvilt (han hadde sovet omtrent hele søndagen). men sovnet igjen og våknet ikke før 09. I natt våknet han kl. 06 og da fikk han mat og sov igjen til 09. Så det går bra her altså, bedre enn forventet.

Lykke til videre da. Håper det ordner seg for dere også : )

Skrevet

Takk :)

Problemet her er at jeg ammer og han kjenner da melkelukt, så jeg prøver å unngå å løfte han opp.

Far har en håpløs arbeidstid og det passer dårlig at han tar seg av jr når han våkner, men det spørst om vi må prøve å få til det likevel i noen netter.

En natt når pappan tok han opp for å trøste når han gråt så spente jr seg og hylte, det var tydelig at det var feil forelder som kom ja :)

Får bite sammen tennene, jeg greide å lære han å sovne selv med at han gråt, så da skal jeg greie dette også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...