Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 ...Jeg er i uke 29, og har fått med meg at det kan være fint å telle spark. Så det var ei her inne som skrev at man skulle kjenne ca 2 spark i halvtimen, og minst 10 på to timer. Gjelder dette uansett hvor langt man har kommet? (Altså, bortsett fra i starten da, når man ikke kjenner noen verdens ting..:-)) Jeg synes babyen i perioder er ganske rolig, og er ikke så sikker på om jeg kjenner så mye som 2 spark i halvtimen, men har heller ikke gått inn for å telle dette så nøye da. Teller dere? Og hvor aktive er babyene deres?
Nicki_81 Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg teller ikke spark, men min baby har både aktive og stille perioder. Vil da si at i de stille periodene, kan det gå timer uten at jeg kjenner noe som helst, men er ikke bekymret eller noe av den grunn. Tror babyen har det ganske bra jeg =)
Hanne og jentungen Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Neida, de sover jo imellom også kjenner man dem dårligere når man står og går. Jeg tror tanken er at man skal telle to timer på dagen på et tidspunkt babyen vanligvis er veldig aktiv.
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg holder med Hanne her - hos meg så har jo babyen perioder der hun er veldig rolig, mens det virkelig er full fres på andre tidspunkt. De sover jo lenger enn en havltime i gangen når de først er igang også. Spør jm neste gang du er der, så slipper du å uroe deg unødig
¤mamma¤ Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Det var jeg som skrev dette med telling ( to spark i halvtimen, min, ti i løpet av to timer). Dette var fordi jeg var inne på sykehuset pga lite (ingen) bevegelse i tre dager, og da ble jeg bedt om å følge veldig med i noen timer, så skulle jeg inn til dem igjen. Altså er det ikke sånn at man hver dag til enhver tid skal basere seg på dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå