mukle Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg lurer på om jeg kan gi hjemmelaget havregrøt (uten salt..) til babyen på drøye 5 mnd? Kan jeg evt lage den m halvblandet mme/vann? Hun får i dag økologisk risgrøt fra Holle, og har også kjøpt fullkornsgrøt derfra som det står 6 mnd på. I tillegg får hun litt hjemmelaget sviskepure til grøten. Og masse morsmelk da...
skimre Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 det er vel anbefalt å vente med hvete og havre til de er 6 mnd, pga at disse inneholder gluten. det er derfor mais og ris er anbefalt:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Du behøver ikke å vente med gluten til 6 mnd, det kal introduseres forsiktig og gradvis. Og det blir gjort dersom du gir "glutegrøt" med smaksprøver og så mer og mer for hvert måltid. Du får kjøpt havregrøt (nestle) til 4 mnd gamle babyer, og den inneholder da gluten. Men er det mye allergi i familien kan det være lurt som mina sier å vente med "glutengrøt" og heller bruke mais.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå