Gå til innhold

Døgnrytme 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere faste tider for barna deres når det gjelder stell, søvn, mat osv... Vi tar det litt som det kommer. Dagen vår ser slik ut, sånn ca...:

06-07:mm

09: grøt på 200 ml vann

10-10.30: litt pupp før soving

Sover vanligvis 30 min, noen ganger opp til 2 timer..

12-13: mm

14: middag + litt frukt til dessert (ikke så glad i middag enda..) Forsøker å gi vann uten hell..

15-16: sover kanskje en halv time til (sover lite!)

16-17: mm

18-19: grøt på 200 ml vann

19-20: mm før soving

Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser veldig greit ut dette da:)

Har en som sover lite jeg også;/

Skrevet

Ser egentlig ut omtrent akkurat som her det der, bare det at hun spiser ikke mer enn grøt av ca 70ml og tar litt pupp etter de faste måltidene. Hun spiser et halvt midagsglass og er glad i vann. Vi har også dessverre en nattpupp enn :( Skal legge henen på eget rom og prøve avvenning når valpene våre flytter ut!!

Skrevet

her har vi de ca sånn:

07.00 mme

09.00 sover en halv time

10.00 grøt og vann

11.30 mme, så rett i vogna, sover 1 - 1 1/2 time

13.30 middag og vann

15.00 mme så rett i vogna igjen, sover ca 1 time

17.30 grøt og vann

19.00 mme så er det senga:) sover til ca 07.00 (må gi litt smokk da, i løpet av natta:))

etter hun ble syv mnd så sover hun mye bedre hvis hun får litt melk rett før sovetiden:)

Skrevet

Hei mina! Ser ut som om dere har omtrent samme rytme som oss. KAn jeg spørre om hvor mye grøt og mme hun spiser? Jeg gir nemlig grøt gange 2 og middag pluss en flaske mme om morgenen og en til natta. Lurer litt på om jeg kanskje gikr for lite mme da? Blir ca 400 ml mme totalt i døgnet,

Skrevet

Vi hadde også en sånn rytmen, men jeg synes det ble mating hele tiden og valgte og følge et oppsett som helesøster laget til meg. (og til anonym ovenfor, det er mye bedre å gi barna mer ordentlig mat enn morsmelk, det tar så mye plass i magen og er "dårligere" kcal enn vanig mat. Og det bør for barn over 6 mnd gis mer enn 500ml pr døgn)

Vår dag ser sånn ut (gutt 6,5 mnd)

Kl 7: Full porsjon grøt og sviskesaft

kl 11: 1 brødskive, litt yoghurt eller frukt og utblandet juice i kopp

(kl 13 hvis han virker suterte eller sulten: 120 ml mm)

kl 15: 1/2 glass middagm litt frukt eller annen dessert og vann i kopp

kl 18-18.30: Full porsjon grøt eller i brødskive og sviskesaft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...