Gå til innhold

hvordan er det med...

MaF

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg og samboeren min planlegger så smått å få barn, og vi har funnet ut at den rette tiden å få barnet på må være rundt jul 2007, så vi må altså da begynne å prøve i februar, mars, rundt der ( for håpe det ikke tar så lang tid :P)

men saken er den; har tenkt å gå på ex.phil og ex.fac til våren, noe som ikke kvalifiserer til fullt studielån, Jeg skal så gå videre, og forhåpentligvis bestå første semester på peadagogikk (altså heltid), men får jeg fullt fødeselstipend når barnet blir født rundt juleider, el i januar... eller kan det med halvåret med ikke fullt så fullt studielån påvirke hva jeg får i fødselstipend?

noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Du får vel fødselsstipend etter studiebelastning. Tror dette står godt forklart på lånekassen sine hjemmesider. Men så lenge du er heltdsstudent (aktiv eller i permisjon) under perioden med fødselsstipend, vil jeg tro du får 100%. Kravet er jo at du har hatt rett til lån/stipend siste 6 mnd før fødsel.

Gjest Riga19 - jente 14.10.06

Snakk med lånekassen ja!

Men om du må være fulltidsstudent alle de 6 månedene før fødsel, så er det jo bare å melde seg opp i fag helt til du får 30 studiepoeng. Så gjør det ikke noe om du stryker...du får litt større gjeld da, men det veier vel opp med at da får du fullt fødselsstipend som jo ikke må betales tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...