Cassandra80 Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 ...som kan hjelpe meg. Har så lyst til å kjøpe meg en sånn bæredings. Gutten min liker seg best oppi armene mine, og da får man ikke gjort så mye. Har endel luftsmerter i magen også som gjør at det blir mye bæring. Merker at jeg blir sliten i ryggen. Har lånt en baby-bjørn, men synes ikke den er så god i lengden. Synes det er veldig praktisk å ha armene fri i butikken også. Det jeg lurer på er hva dere anbefaler. Han er 11 uker og 6 kg. Synes også det virker kjekt å amme "bærende". Har sett litt på ringslynge og sjal + flere, men er usikker. Takker for tips!
Herkules Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 kjøpte sjal jeg før jeg viste stort om alternavene. det har veldig bra men tror at det finnes alternativer som er lettere og raskere å ta i bruk
Mamoffen :) Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Heisan Vi har lbåret lillemann siden fødselen - han er nå 7 mnd. Vi har litt av hvert - mine anbefalinger: Eregosele: Pappaen bruker denne mest - god å bære i og pappaen liker ikke bære i sjal. Fin på tur. Kan bære både foran, bak og på siden, men ikke god å amme i. Langt sjal: Denne liker jeg best å bære i når jeg skal bære lenge. Tar litt tid å få på, men er den beste avlastningen og støtten for min rygg. Fint å amme i. Litt varm og omstendelig å bære hjemme, men suveren på tur. Mei Tai: Denne bæredingsen min ser såå fin ut, men har litt for smale remmer over nakken min, strammer og avlaster dårlig pga det. Bruker den hjemme i gata litt da, siden den er så fin Ringslyne: Et "må ha" produkt for bærere slik jeg ser det. Lett å ta av og på når man kjenner den, flott å amme i, og lett å vippe sovende barn ut av. Bruker den her hjemme hver dag når småen er sliten, selskapssyk, trett eller urolig. Får frigjort en hand til husarbeid, og med slynga på vasker vi hus, støvsuger etc. Ikke så fin på langtur - da er langt sjal den klart beste avlastningen. Lykke til med bæringen da
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 For oss fungerte ikke ringslynge i det hele tatt, men babybjørn bæresele brukes mye. Hun er bare 9 uker, så hun får ikke sitte i den noe lenger enn en halvtimes tid om gangen (tar lange pauser imellom), men for oss har dette vært det beste så langt. Både pappaen og jeg liker den godt.
Elvedatter Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg bruker bare hjemmelaget Meitai, det fungerer kjempefint fint for oss. Da kan du bære barnet ditt til det blir ganske så stort. Har sett at folk bærer til barna er både 3 og 4 år. Og så kan du bære på både mage og rygg. Det som er supert med å lage den selv er at da kan du justere bredden på remene etter ditt bære behov, ekstra vattering over skuldre og så kan du lage den i akkurat de fargene og mønsteret du vil ha. Selv har jeg laget 3 stk og er i ferde med å lage min 4. Det har rett og slett blitt en hobby )
LivetErEnLek Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har en mai tai og en hotsling. Veldig fornøyd med begge. Nå er ikke tulla mi tyngre enn 5,6 kg kg enda (3,5 mnd), så jeg bærer henne mest i slynga da det ikke tar mer enn 2 sekunder å ta den på, og det er der hun trives best. Kommer nok til å gå mer over til mai taien når hun blir tyngre. Vi har også en baby bjørn, men denne kan jeg ikke bruke mer enn max 10 minutter før jeg får vondt i ryggen.
Lilleh Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er ingen utpreget bærer, men har brukt babybjørn en god del. det ble for tungt ettrehvert, og jeg gikk til innkjøp av en mei tei. Den er jeg kjempefornøyd med. Min er bred over skuldrene og godt plstret, så den gnager ikke. Er litt klunder før en får til knytinga da Men innbiller meg at det er lettere enn sjal, som jeg ikke har prøvd. Snuppa er 10 kg og jeg bærer henne fint i mei tei'en. Anbefaler deg å gå inn på tettinntil.com og snuse litt rundt der. Der finner du eget bæreforum du kan spørre om råd - og prøv å bli med på et bæretreff der du bor, så kan du prøve forskjellige bæredingser før du bestemmer deg
Ravna Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg sverger til bæresjal. Godt å bære i, og babyen elsker det. Kan bære lenge uten å bli sliten, i flere timer. En av de aller beste investeringene jeg har gjort. Dessuten er det ikke belastende for ryggen til den lille, fysioterapeuten på helsestasjonen mente at det var den beste bæreinnretningen hun hadde sett.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Vet ikke hvor du bor, men på www.tettinntil.com finner du informasjon om bæretreff og bærehjelpen. Ta kontakt så kan du få prøvd litt forskjellig før du bestemmer deg for å kjøpe. Der ligger det også oppskrifter på Mei-tai, lommeslynge, ringslynge og sjal som du kan sy selv.
anni ke n - med ny baby Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Hei. Startet med vanlig babybjørn frem til hun var for stor og tung for den - da var hun ca. 6 mnd. Brukte samtidig en babyholder; sjekk ut her. www.babyholder.no Babyholderen er kjempe fin. Hun har ligget å diet mens jeg får to hender fri til å gjøre andre ting. Nå er jeg og sambo og babyfor tiden i Frankrike (2 mnd i permisjonstiden) og vi har brukt babyholderen MYE i det siste. Hun er 8 mnd i dag. Vi er mye på farten her nede, og når hun vil sove, sover hun i den, mens jeg får armene fri samt at det ikke er for tungt. Anbefales sterkt! Lykke til da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå