Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hallo.. Hva syns du om de her navna?? Alwa Lisette Alfred Wiljo Wilma Helèn Er ikke helt sikker på mellomnavnene, noen andre forslag? Alva Lisette Alfred Viljo Vilma Helèn V eller W?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 24. oktober 2006 #2 Del Skrevet 24. oktober 2006 Alva og Viljo med enkel-v, Vilma eller Wilma valgfritt Skal du bruke aksent over e'en i Helen, skal den gå andre veien, nemlig Helén, og ikke Helèn. Akksentene brukes for å indikere uttale, og é betyr trykk på e'en, mens è betyr litt uttaleendring fra ren e-lyd over mot æ-lyd. Norsk bruker jo ikke aksenter egentlig, så det er lett å snuble, men skal man først bruke en aksent, syns jeg ihvertfall man må få det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 24. oktober 2006 #3 Del Skrevet 24. oktober 2006 Alva (med v), Alfred og Wilma/Vilma (uansett skrivemåte) er flotte navn, men jeg synes ikke mellomnavnene er spesielt fine. Selv ville jeg valgt noe mer "klassisk" som stod i stil med førstenavnet, som feks: Alva Lovise Alfred Waldemar/Valdemar Wilma/Vilma Helene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Dubsgirl* Skrevet 25. oktober 2006 #4 Del Skrevet 25. oktober 2006 Alva med V Wilma med W Viljo med V eller W.. Fine navn! Alva er nydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #5 Del Skrevet 25. oktober 2006 Alva, Wilma og Alfred er alle blant mine yndlingsnavn. Synes de er nydelige. Alva må skrives med V. Mere usikker på mellomnavnene. Må du ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Del Skrevet 26. oktober 2006 takk for nyttig lærdom, det visste jeg faktisk ikke. tenkte at en strek er en strek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #7 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg må vel kanskje ikke det, men har alltid syntes det ser penere ut, og at det blir mer spesielt. Men vil ikke at det skal bli for innvikla heller, eller for sukkersøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå