Gå til innhold

Kan det være skadelig tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste par tre månedene begynt å trene endel. Styrketrening i helsestudio, landeveis og terrengsykling, og svømming. Samtidig med at jeg ble så aktiv ble jeg også fryktelig sulten, og det er jo ikke noe særlig når jeg prøver å miste litt av overvekten min... På helsestudioet anbefalte de meg proteintilskudd, de mente at jeg sikkert trengte mer proteiner nå, at det var derfor jeg var så sulten. Så jeg kjøpte meg proteinshakepulver på helsekosten, som faktisk smaker melkesjokolade. Og sultfølelsen er normalisert igjen=) Det er bare det at når jeg står på kjøkkenet og mikser dette kommer sønnen min på snart 3 år og vil smake. Han er en småspist og tynn liten tass, og jeg tenkte hvorfor ikke, hvis han vil ha... Han ELSKER proteinshake. Nå er han begynt å mase om å få dette selv når jeg ikke skal ha. Men jeg er jo litt betenkt da, tror dere at det kan være skadelig for ham å drikke dette. Pulveret er forøvrig av god kvalitet, laget på proteinfabrikken her i landet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med noen på en helsekostbutikk, ernæringsspesialist eller noe du. Å få smake en sup er neppe skadelig men det pulveret er nok laget for vosnes behov?! Men tror det finnes noe lignende beregnet på barn, kan jo være lurt om han ikke får i seg det han trenger gjennom kostholdet over lang tid.

Skrevet

Jeg mener å ha lest noe om barn og proteiner, at de skal ha mye mindre av det enn voksne.

Men jeg hadde spurt en fagperson.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...