Gå til innhold

valgets kval

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat lest igjennom det meste som har stått på denne siden, i tillegg til samtaler med flere forskjellige syn...

Det jeg synes er skremmende, er hva som skal puttes inn i en liten kropp 3 ganger før det fyller 1 år! Hvorfor sånn hast?

Difteri er det liten sjanse for at hun skal få, så lenge vi er i Norge. Stivkrampevaksine på et spedbarn? Hvor ofte blir hun bitt av en hund eller katt, som gir et kjøttsår? Og selv om hun skulle blitt bitt, så måtte vi ha dratt til legevakta for at hun skulle få en stivkrampesprøyte til?

Det må ihvertfall de større, selv om de er vaksinert....

Kikhoste er en barnesykdom, og jeg går til legen med barnet mitt, hvis hun blir syk. Den nye pneumokokkvaksinen er ny, ergo et forsøk...

MMR-vaksinen er mot barnesykdommer, som vi fikk som barn tidligere.

Hun kan vaksinere seg mot disse før hun kommer i puberteten, hvis hun ikke har fått barnesykdommene som barn.

Hvis hun skal reise til land man trenger å vaksinere seg for å dra til, så kan vi gjøre det når det blir aktuelt. Ikke nødvendigvis ta en coctail mot alt i en alder av 3 måneder? eller 5 eller 12 måneder?

Valget mitt gir seg visst selv, jeg må utsette de fleste vaksiner til jeg har lest meg opp på både innholdsammensetningen på dem, og mer litteratur som gjør meg sikker i valget jeg lander på til slutt.

Lykke til med valgene for oss alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt sagt:) Lykke til til deg også:)

Skrevet

Ja, takk og lykke til selv!

Vi er mange i samme båt, og jeg tror ingen av oss kommer til å angre på at vi satte oss inn i denne problemstillingen, uansett hvilket valg vi ender opp med her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...