Gå til innhold

hjelp! jeg er gravid!

bebspus

Anbefalte innlegg

I går morges fikk vi det bekreftet: jeg er gravid! Og vi som egentlig ikke en gang hadde begynt å prøve! Har følt meg mer premenstruell enn vanlig, så et par dager før mensen skulle komme begynte det å ane meg hva som kunne ha skjedd da vi tok sjansen på å droppe prevensjon på dag 10 i syklusen. Jeg bruker en Babycomp og har god oversikt over syklusen min, og dag 10 var den første røde dagen. Trodde som sagt vi trengte å øve litt mer før det ble baby av det. Men hva gjør vel det nå?

Har ikke så sterke tegn på at jeg er gravid, mest kjenner jeg at puppene er fullere, varmere og ømmere og at jeg er litt trøttere enn ellers. Det er helt i tråd med mine to første svangerskap, mener jeg å huske. Det er er jo en stund siden :-)

Pappan var først litt i sjokk, men har vært opptatt av å tenke på praktiske ting i dag. Mer enn jeg er klar for. Jeg må bare la det stille synke inn. Vi diskuterer hvorvidt jeg skal ta fostervannsprøve (fyller 40 om et halvt år) eller ei. Han vil, jeg er skeptisk. Så vidt jeg har forstått tas denne i uke 14-16, og det skal mye til for at jeg er innstilt på en abort etter det tidspunktet. I tillegg er det jo en viss risiko forbundet med prøven. Har bestilt time hos jordmor for 'innskriving' og samtale om blant annet dette. Det blir en spennende tid! Syns absolutt det er skummelt, sjøl om jeg har vært gjennom dette før.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...