Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Noen andre som plages av det? Jeg er i uke 22 og har store problemmer med å kontrollere blære, dette henger sammen med ganske alvorlig bekkenløsing, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg prøver å knipe, men det gjør vondt og klarer ikke å trene på noen måte pga BL`en. Er redd for at jeg ikke skal klare å presse ut barnet når den tiden kommer...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg tror ikke problemet vil være å presse ut barnet,men verre å holde på "vannet" etter fødselen.. Har man dårlig bekkenbunnsmuskulatur,så lekker man fort.. (jeg lekket bare jeg tenkte på det eller hørte vann som rant-null kontroll på blæra!!) Merker nå at jeg sliter litt når jeg hoster og nyser....er så lat å knipe--mest pga at jeg ofte glemmer etter å knepet et par ganger.. Det er nok ikke så mye man kan gjøre,er jeg redd for..hvis du ikke klarer å knipe..
apollo71 - har fått gutt Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Du kan forsøke å snakke med en fysioterapeut som har peiling på bekkenløsning. Inkontinens er ganske vanlig når man har bekkenløsning. Jeg hadde store plager med begge mine svangerskap og en lang stund etter på. Dette fordi jeg syns det var veldig flaut å snakke om det. Jeg tok det opp med fysioterapeuten og hun var veldig forståelsesfull. Jeg trente meg opp med terapi master (slynge trening) og det fungerte veldig bra for meg. Veldig tungt i begynnelsen men det virket veldig bra. Vet ikke om man kan bruke terapi master i svangerskapet, men fysioterapeuten kan være behjelpelig med å komme frem til øvelser som du kanskje kan klare. Ønsker deg i hvert fall lykke til videre i svangerskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå