Gå til innhold

Anal atresi.. grunn til KS?? hjelp!!

Anbefalte innlegg

Jeg er 1gangsgravid i 32 uke med ei lita jente:)

"Problemet" mitt er at jeg er født med -anal atresi- altså at jeg ble født uten endetarmsåpning..

Jeg var heldig og hadde den letteste graden og slapp pose på magen, men har allikevell hatt store kompliserte operasjoner nedentil, som har gjort at jeg har tenkt ut KS som fødemåte.

Jeg var stor nok til å huske alt som skjedde under tiden, og sleit en del med å komme meg etter operasjonen.

Jeg har vært i kontakt meg lege, jordmor og sykehuset angående dette, men føler jeg ikke får noe konkret svar på hva som skal skje, selv om de sier at det blir lagt opp etter mine behov, og de skjønner problemstillingen min.

Har hørt planlagt KS blir tatt 14dager før termin?

Og det tilsier det bare er 7 uker igjen, og jeg veit ingenting!!

Kan jeg ringe sykehuset, jordmor, lege og forlange svar?

Noen som kjenner seg igjen?

Noen som kan gi råd?

Får jeg i det hele tatt KS?

Tar imot alle råd!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6803793-anal-atresi-grunn-til-ks-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt igjen med sykehuset igjen. Hvis det er keisersnitt du ønsker så stå på ditt. Nå er jeg ingen medisinsk ekspert, men jeg revnet stygt nedentil under første fødsel. Revnet fra ende til annen og måtte sy en del sting i endetarmen. Forlang på sykehuset å få svar på hva en slik revning eventuelt vil innebære for ditt vedkommende. Vi som er ikke er født med anal atresi risikerer å lekke avføring etter revning i endetarmen, regner med et at dette kanskje ikke vil være noe bedre for deg. Du må stå på ditt og forlange å få noen ordentlige svar fra sykehuset. Det vanlige i dag er at planlagt ks tas ca. en uke før terming, dette pga. at flere av babyene fikk pusteproblemer tidligere da de ble tatt 2 uker før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...