Gå til innhold

venter nr 2 i desember eller andre tovere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Du sa du hadde laget sitteunderlaget, jeg har også strikket ferdig noen som skal toves. Det jeg lurer på er om du tovet 2 ganger på 40 eller en gang på 60. Er litt usikker på om jeg skal kjøre det på vanlig vaskeprogram/ hurtigvask og ca hvor mange omdreidninger i sentrifugen 1400 eller 900?(normal/finvask)

Bør du tove et om gangen eller kan du tove flere ting samtidig?

tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke laget sitteunderlaget, men har tovet ganske mye annet. Vask det på vanlig vaskeprogram med vanlig vaskemiddel og sentrifugering. Ikke bruk skyllemiddel. Det kan ofte være lurt å putte et håndkle el.l. i vaskemaskinen samtidig for at det skal "slå" mot det som skal toves. Da blir resultatet bedre. Hvis fargene på det som skal toves, er veldig ulike, er det lurt å ikke vaske dem sammen.

Jeg pleier å vaske på 40 grader og heller vaske en gang ekstra hvis de ikke blir tovet nok første gangen.

Bruk en rein neglebørste til å "puse" dem opp når de har tørket.

Hvordan strikker du sitteunderlag, forresten?

Skrevet

Jeg har tovet sitteunderlag, men strikket det ikke på forhånd. Brukte bare vanlig ull som jeg kjøpte ferdig farget i ønsket farge. Da var det bare å dandere det som ønsket og tove det for hånd med grønnsåpe. Har laget tøfler, tepper, sitteunderlag, div figurer, vesker m.m.m på denne måten.

Skrevet

oppskriften ligger ute på hobbysiden, jeg brukte den, men lagde håndtaket på starten så jeg kun strikke til nøstet var tomt(et par ekstra riller)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...