aprilspøk Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Mine svigerforeldre synes det er stor stas med sitt første barnebarn, og gir tydelig uttrykk for å ville treffe oss ofte. Jeg får høre at vi er hos dem alt for sjelden, og jeg føler at det er mitt ansvar å komme på besøk. Vi bor ca 40 min kjøring unna, så avstanden er forholdsvis kort. Men dagene går fort, og jeg får ikke alltid anledning (og lyst...?) til å komme så ofte, selv om jeg prøver å besøke dem ukentlig. Jeg føler vel egentlig at det burde være like mye opp til dem, dvs å komme til oss. De har nesten ikke vært her etter at prinsen ble født for 6 måneder siden, kun når vi har bedt dem til en spesiell anledning eller middag. Er det jeg som er vanskelig, eller er det like mye opp til dem å treffe barnebarnet sitt... De er spreke og kjører bil begge to..
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Det burde være MYE enklere for dem å komme til dere, enn omvendt! Hos oss er det oftest at folk kommer hit, jeg synes det er mye lettere! Er ikke bare bare å farte hit og dit med en liten en, mye som skal haes med, pluss hjemme har de alt de trenger liksom. Er jo masse på besøk vi og, men oftest komme besteforeldre og andre hjem til oss. Synes det er MINST like mye deres ansvar å besøke dere. Dere kan jo invitere dem til dere neste gang de spør om dere ikke skal besøke dem snart? )
lifa og Eline Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Så lenge de kjører bil og ikke har noen traumwer emd å kjøre etter at det er mørkt, regner ut på motorvei osv. synes jeg det er dårlig at de ikke klarer å komme en tur til dere også. Vi har litt samme "problemet" her. Min manns søster gledet seg så til å bli tante for 8,5 mnd. siden. var her 2 ganger de 3 første ukene og en gang for 2 uker siden da ba vi familien hennes på middag. Vi har vært der mye, og jeg er lei jeg setter ikke beina mine hos de mer i år hvis de ikke innviterer oss på middag! De bor kun 15 min. kjøring unna. Hører også med til historien at hun gledet seg til å kjøpe fine kjoler hvis det ble jente, foreløbig har vi ikke sett noe til de. Fikk første gaven fra henne i sommer da hun var 5,5 mnd. en hvit isbjørn. Så nei det er ikke du som hele tiden skal ta deg en tur.
tulle15mai:) Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 sånn har jeg det også.. nå har det gått en faen i meg og jeg gidder ikke mer! så sender meld og sier at " vi er hjemmelig om dagen så det er bare å ta en tur når dere har tid." det virka
aprilspøk Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for støtten:) Ja, jeg har følt det som en byrde av og til.. spesielt siden jeg strevde mye med amming i starten og problem med å få nok melk. Jeg gjorde alt jeg kunne for å få opp produksjonen, og det ordnet seg til slutt. Men først etter måneder.. Og det er mye en må ta med ja... Ja, vi får invitere dem litt oftere:)
-Juno- Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Kanskje de føler at de ikke vil trenge seg på? Samtidig som de savner å se barnebarnet sitt.... Mitt råd til deg er å invittere de til dere oftere, istedet for å dra til de. Kanskje det er en god løsning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå