Gå til innhold

Babyer som blir født for tidlig på Nrk kl.22 i kveld!!

Anbefalte innlegg

Et lite mirakel...

Mirakelbarn kaller britene de ekstremt fødte som likevel klarer seg. Men er det legenes plikt å redde liv samme hva?

Eller plikter de først og fremst å ta seg av de som har en fair sjanse til å få et fullverdig liv?

En britisk undersøkelse av barn født før 26. svangerskapsuke viser at denne gruppen ofte får lærevansker, og eller nedsatt syn og hørsel.

Er det noen som skal se programmet? Det skal ihvertfall jeg:)

Fortsetter under...

Har sett programmet... Det er helt utrolig så små og skjøre de er!

Det er jo en vanskelig problemstilling om man skal redde eller ikke redde, utfallet kan jo variere sånn... Det jeg ble sjokkert over er at abortgrensen i England er 24 uker... HJELP!!! De babyene vi så var jo 24 uker mange av dem... Huff, vet ikke riktig hva jeg skal si jeg... Hva synes dere?

Jeg sitter egentlig med veldig mange følelser, men klarer ikke å sette ned hva jeg egentlig mener... tror nok jeg må fordøye dette litt til.... er veldig glsd jeg ikke så dette programmet når jeg var i uke 24 iallefall!

Så litt på det også gikk æ å tok mæ en dusj i stedn... Syns det va heilt fælt å se på... syns de gjør alt førr mye førr å redd di stakkars små av og tel... Syns de rett og slett pina di små kroppan, og fleire av dem får jo ikke nå orntli liv... di bi operert og operert... og har alle mulige slags handicap...

Men har man vært i situasjonen sjøl, så har det nok ikke vært lætt å si at nu e det nok.. la stakkarn vær... da vil man nok gjort alt førr å redd den lillle...

Syns jo at di tel tider gjør alt førr mye førr å redd gamle syke menneska også...

Annonse

jeg så det. gikk jo rett et koht i familien. skremmende at abortgrensen i england er hele 24 uker, det er SEKS MÅNEDER... *grøss* hadde litt blandede føleser etterpå.. men tror for det meste var jeg glad at jeg er godt over 30 uker på vei og nå er sjansene for at gutten skal klare seg veldig gode :) vet ikke hva jeg hadde gjort om han hadde kommet såpass tidlig.. men det slipper vi heldigvis å tenke pa :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...