Gå til innhold

Kan jeg fullamme lenger enn 6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker ikke som helsesøster støtter meg noe særlig i det.. "da får han for lite jern, bla bla..."

Han er 5 mnd nå, og ting kan jo forandre seg i løpet av en måned, men nå har jeg i allefall masse melk. Og poden vokser som bare det enda, er skikkelig michelin nå :) Blid og fornøyd hele tia, sover godt både på dagtid og natt. så hvis det fortsetter slik ser jeg ingen grunn til å begynne med noe som helst annet enda?? Eller MÅ jeg? som HS sier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noe ekspert på området men har ei venninne som er lege og fullammet sønnen sin til han var 8 mnd. Han var/er i alle fall frisk og rask;-) Skulle tro hun som er lege ikke ville ha gjort det hvis det ikke var bra...

Skrevet

Jeg fullammer min sønn...han blir 7 md.

Helsesøstere sier mye rart. Tenk litt seg også.

Hun jeg går hos er veldig søt, og sier at jeg gjør litt som jeg føler. Hun gir bare råd.

Jeg har heller ikke vært flink med D-vit. dråpene, men helsesøster sa det ikke var så farlig. Og hvis jeg klarte å få i meg nok av vitaminer osv. så blir litt overført til barnet.

Skrevet

Det går helt fint! Datteren min er 9 mnd nå, og hun får stort sett bare morsmelk. Det hender hun får smake på ting, men næringen får hun fra mm. Jeg gir ikke ekstra jern, det er det ikke behov for enda. Hvis du er i tvil om jernlageret, kan du eventuelt få tatt en hb hos legen. Men det skulle ikke være nødvendig før nærmere året. Det stemmer at det er mindre jern i morsmelk, og at babyens medfødte jernlager er brukt opp rundt 6 måneder. Men du må huske at anbefalingen er fullamming til 6 måneder, og deretter SMAKSPRØVER i lang tid. (Vår helsesøster sier: Kun smaksprøver frem til 9 mnd!) Det er fint lite jern barna får i seg gjennom smaksprøver. I tillegg er det lille jernet som finnes i morsmelk lettere for babyen å ta opp enn jern i mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...