Elinemor1 Skrevet 24. oktober 2006 #26 Skrevet 24. oktober 2006 Hei!Jeg er 14+5 og jobber 100% som butikksjef i en bokhandel. Går bare fint det :-)
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 24. oktober 2006 #27 Skrevet 24. oktober 2006 Glemte å si at jeg er 19+3.
Prish Skrevet 24. oktober 2006 #28 Skrevet 24. oktober 2006 Er i uke 20 og jobber fullt som kokk på en restaurant. Er bein tøft til tider og er mega sliten når jeg kommer hjem. Siden dem var så "snille" og ansatte meg selv om jeg var gravid(var da 12 uker på vei) og har omtrent nettopp begynt i jobben, har jeg som mål å holde ut i 100 % stilling iallefall til over jul.
kaffe mocca Skrevet 24. oktober 2006 #29 Skrevet 24. oktober 2006 Er 27 uker i morgen og er 40% sykemeldt. Har vært det i 6 uker....jobber som frisør og har en del åreknuter som virkelig blomstrer under graviditeten. Er godt med litt fri innimellom slik at man kan hente seg litt inn igjen
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #30 Skrevet 24. oktober 2006 er i uke 23, og er 20 % sykemeldt. Tar det ut i kortere dager. Har kontorjobb. Stressende til tider. Forrige svangerskap gjorde jeg prestisje i ikke å bli sykemeldt, mente selv jeg var flink pike da og at alle som sykmeldte seg var late. Denne gangen skal jeg virkelig ikke det!Øker nok til 50 % ved neste sjekk. Det blir nok å gjøre senere når barnet er født, eller når stresset med jobb / barnehage begynner.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 24. oktober 2006 #31 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er 18+0 og jobber 100%. Jobber på kontor hvor det er ganske hektisk, har også mange tidsfrister å forholde meg til. Kjenner at jeg er veldig sliten når jeg komme hjem, sover en og en halv time hver ettermiddag og sovner som en stein kl.23! Sliter også med vondt i ryggen, i hodet og i skulderen. Tenkte at jeg skulle se det ann til neste jordmortime som er om 2 uker. Er det ikke bedre så har jeg mest lyst å be om en sykemelding, 20% eller noe. Er viktig å tenke på seg selv og barnet en bærer
snartmammapåny Skrevet 24. oktober 2006 #32 Skrevet 24. oktober 2006 Her går d 100% jobb ennda, er daglig leder i restaurantbransen med 25 ansatte, og jobber skiftarbeid, så har mitt å holde styr på. Blir nok svært sliten til tider, men hadde jo regnet med at d ble litt slitsomt og;) Går fortsatt bra, men må kjenne mine begrensninger.. Kjenner stresset i magen om jeg presser meg for mye, så må holde litt tilbake. Håper jeg klarer å holde ut til etter nyttår, men legen vifter med svangerskapspermisjon. Hadde håpet å få kjøpt inn en del babyutstyr før jeg måtte gå ned i lønn... Så må nok være erlig å si at jeg vil nok presse meg litt før jeg går ut i svs.permisjon...
plutseligbolle Skrevet 24. oktober 2006 #33 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg synes ikke det er noe argument at "man har valgt dette selv", som "snart et lite nurk" sa. Det er mulig jeg reagerer på det fordi det er samme argumentasjonen som sjefen min brukte da jeg ba om å få hjemmekontor for å få bo sammen med barnefaren før permisjonen. Jeg har jo valgt å bli gravid, men jeg har krav på å bli støttet og tatt vare på i den situasjonen for det! Jeg føler at det er viktigere at jeg tar hensyn til barnet jeg bærer og meg selv enn at jeg på død og liv skal stille 100% opp for jobben og være grei og flink. Samfunnet vil jo at vi skal få barn, så da må vi bare være glade for at vi blir passet litt på når vi trenger det.
Snoppi Skrevet 24. oktober 2006 #34 Skrevet 24. oktober 2006 Har vært 100% sykemeldt ganske lenge nå pga. kvalme. Det er kjempekjedelig, men har ikke sjans til å klare meg på jobb. Er 15+2 og håper bare at kvalmen skal gi seg snart...
2 boys & now pink Skrevet 25. oktober 2006 #35 Skrevet 25. oktober 2006 Jobber 100% på natt som hjelpepleier.
ejiec++ Skrevet 25. oktober 2006 #36 Skrevet 25. oktober 2006 Jobber 100% som sykepleier. 80 % er på en avdeling dagtid og 20 % er på kveld og helg der jeg har ansvaret for fire avdelinger. Har kontaktet legen for å få sykemelding fra kveld og helg pga. stor arbeidsmengde og vil ikke utsette meg eller barnet for unødig stress. Dessuten INGEN kommer til å takke oss senere for at vi sliter oss halvt i hjel nå. Er 26 uker på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå