Snupidupi Skrevet 24. oktober 2006 #26 Skrevet 24. oktober 2006 Har ikke lagt ned nå forbud... gjor ikke det sist heller.. han kan nu vel tenk sjøl... renga æ me... Men han drekk nu ikke nå særli da... mest ei øl en og anna kveld... ikke nå stor kalas...
jakm80 Skrevet 24. oktober 2006 #27 Skrevet 24. oktober 2006 Min mann ha ikke drukket alkohol de siste to ukene før termin, er på overtid nå. Jeg hadde nok ikke nektet han en øl på kvelden, går som regel en god stund før en må kjøre. Men problemet er jo ofte at det ikke stopper med en øl...
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #28 Skrevet 24. oktober 2006 ikkeno problem her med å stoppe etter en øl, men når både jeg og han har som prinsipp at en ALDRI kjører bil etter å ha drukket alkohol, selv ikke en enkelt pils, så blir alkostopp mest logisk siden han MÅ være kjørbar pga avstandene.
Hanne og jentungen Skrevet 24. oktober 2006 #29 Skrevet 24. oktober 2006 Heldivis kan de fleste tenke selv. Jeg tror ikke samboeren min kommer til å røre mye alkohol opp mot termin, men han må da for guds skyld være voksen nok til å ta den avgjørelsen selv. Nei, noe forbud blir det ikke her i gården.
Mortil4-gutter Skrevet 24. oktober 2006 #30 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg å har nedlagt forbud mot alkohol nå...har termin om 21 dager... For å kjøre til sykehuset selv tror jeg blir uaktuellt.. Syns ikke du er for streng jeg iallefall...
Love2bemom Skrevet 24. oktober 2006 #31 Skrevet 24. oktober 2006 Forbud og forbud...vi er i allefall veldig enige i hvordan det skal være...Nå har jeg termin 13 januar, så det sier seg selv at det blir lite alkohol i desember.Men jeg har sagt at han gjærne må ta seg et glass øl eller vin til maten på julaften eller nyttårsaften. At det skal skje før termin er jo til stede,men et glass ser jeg ikke på som noe problem.Dessuten går det ut av kroppen etter noen timer. Men noe fylla kalas blir det ikke. Man vet jo aldri når den lille har tenkt å melde sin ankomst.
Frk. Sol Skrevet 24. oktober 2006 #32 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken om å si nei til alkohol i det hele tatt jeg... Før han kom på lørdag og sa at han hadde takka nei til alt av fyll før jeg har født. Han sa at mens jeg var høygravid så ville han ikke drikke. Siden vi bor nær sykehuset sa jeg at han vel måtte ta seg noen pils til fotballen i det minste, hvis han ville.. Svaret var da at det var opp til han. Skal inrømme at jeg setter pris på det, og hadde jeg vært pappa'n ville jeg nok tenkt sånn jeg og!
fikk prins 11.01.07 Skrevet 24. oktober 2006 #33 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er faktisk så streng at samboeren min ikke får lov til å nyte alkohol i julen...han får nye munkholm..jeg vil ikke at han skal drikke noe særlig når det er rundt tre uker igjen jeg da...det er mye pga at vi tror kanskje prinsegutt kan komme til verden litt før..jeg har null interesse av å måtte gå igjennom en fødsel med en mann ved min side som stinker alkohol...da kommer jeg isåfall til å kverke han tror jeg(under fødselen altså)....skikkelig skuffende hvis typen ikke klarer holde seg unna alkohol i tre uker for banet sitt skyld når jeg må det i hele ni måneder.....finnes ikke mye rettferd i det liksom...LA MANNFOLKA TA LITT HENSYN OGSÅ....de har trossalt vært med på å lage det lille underet...
*to prinsesser* Skrevet 24. oktober 2006 #34 Skrevet 24. oktober 2006 Samboer var ute på lørdag på lørdag som var, har termin nå på lørdag! Har tross alt født en gang før, og tror jeg vet litt hva jeg skal kjenne etter! Var i toppform lørdag, så syntes det var greit at han tok seg en tur ut! Han hadde kjøpt inn litt pils, men da han skulle gå fant han frem gin flasken, og da så jeg bare litt på han og smilte, og da satt han den tilbake! ;-) Første gang, tror jeg han lot være å drikke de siste par ukene! Var midt på sommeren, og synes å huske at han tok seg et glass vin eller 2 til maten! Er jo bare å ta en taxi hvis han har drukket så lite. Er jo ikke snakk om at han drakk seg full da i alle fall!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #35 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har faktisk gjennom hele svangerskapet sagt at ei eller to øl er helt ok av og til.Det er tross alt hans svangerskap og,og trenger dermed ikke sitte hver helg med ei øl foran meg,men av og til er ok.Har vi vært ute på spesielle ting,vel da har jeg likt at han kan kose seg med en øl,så har jeg kost meg med brus*S*Jeg har lagt ned forbud mot å drikke seg full,men det er ikke noe problem,da dette er noe som skjer en gang hver skuddår at han blir. Nå har jeg 4 uker igjen til termin og jeg har sagt at setter fødselen i gang og han har drukket,vel da kan han være hjemme,orker ikke ha en som lukter øl over meg i en slik situasjon.Selv sier han at han ikke ønsker å drikke nå,da han har lyst til å være helt klar i tilfelle det skjer noe.Vil ikke måtte ringe etter drosje for å få meg avgårde til sykehuset og slike ting,så her er det i grunnen ikke noe problem,da ingen av oss ønser at han drikker noe med alkohol i.
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #36 Skrevet 24. oktober 2006 Vi får taxirekvisisjon regner jeg med, og han har ikke lappen allikevel, så det er fint lite han trenger å være kjørbar for.. Hadde det ikke vært så dyrt å parkere på Ullevål skulle jeg kjørt selv.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #37 Skrevet 24. oktober 2006 Ylva med Mathilde i magen:) Praksis med taxirekvisisjon vet jeg ikke nok om,til å si om en får eller ei,men tenker jo litt på at jormørdrene sier til meg at siden fødselen gikk så rakst sist,vil den nok gå raksere denne gang og vil ikke vi bruke tid på å vente på en taxi. En annen ting,kan du tenke deg å ha en stående over deg som lukter av alkohol,i en slik situasjon?Synes det er galt nok ellers jeg,å kjenne på alkohol lukt,når jeg selv ikke har drukket og da i sær fra øl.
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #38 Skrevet 24. oktober 2006 Har aldri hørt om taxirekvisisjon ved fødsel... men jeg lurer veldig på sannsynligheten for at vi hadde fått refundert en drosjetur på minst 600kr!!! Jeg holder faktisk med deg på denne, Sylvi: av og til tilter jeg fullstendig av alkohol-lukt, og under fødsel er en litt ekstra hårsår. Heldigvis er gubben av dem som ikke oser alkohol etter en enkelt pils, sånn som f.eks svogeren min.
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #39 Skrevet 24. oktober 2006 Nei, men da hadde han jo ikke fått bli med inn. Hans tap det.. Alkohol-dunst er fullstendig utelukket, så det kan jeg jo advare han om. Har ikke spesielt lyst til å ha han med skjønner dere..
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #40 Skrevet 24. oktober 2006 Skjønner ikke helt hva du prater om nå - vil du ikke ha med mannen din på sykehuset?
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #41 Skrevet 24. oktober 2006 Egentlig ikke.. Jeg takler smerte veldig dårlig, og han har en tendens til å virke veldig provoserende på meg når jeg har vondt. Tror ikke det blir en hyggelig opplevelse for noen av oss. Har sikkert nok å tenke på der og da, om ikke jeg skal ha dårlig samvittighet for at han står der med tårer i øynene og er 'såret'..
Maisie Skrevet 24. oktober 2006 #42 Skrevet 24. oktober 2006 Tror nok ingen vettuge menn drikker seg overstadige når samboer/kone nærmer seg termin. Mener selv at om samboer tar seg en øl eller en Baileys, så skal han få være med på fødselen. Og hvem vet hvor lang tid den tar? Kanskje er alkohollukta borte til da, og han er blitt klinkende edru? Dessuten står han vel ikke med ansiktet sitt oppi ditt under fødselen?
selfangerkjerringa Skrevet 24. oktober 2006 #43 Skrevet 24. oktober 2006 Ah, da skjønner jeg Han trenger overhodet ikke å være med hvis du ikke vil - det er din fødsel. Eller hva med en mellomting - han opphlder seg på sykehuset så han kan møte barnet når det er helt nyfødt, men du får ha fødeopplevelsen for deg selv?
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #44 Skrevet 24. oktober 2006 Nei, men hvis jeg sier at jeg ikke vil at han skal være der kommer han til å få tårer i øynene og et såret uttrykk.. Sukk..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #45 Skrevet 24. oktober 2006 Det er ikke snakk om å drikke seg overstadig beruset heller,men jeg vil ikke ha en inne hos meg som lukter alkohol,så enkelt er det bare.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #46 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg fortår deg veldig godt Ylva med Mathilde i magen:) Jeg er også litt bekymret over hvordan det vil gå å ha samober med meg inn.Han hater å se at jeg har det vondt og har en tendens til å bli overbeskyttene,slik at jeg føler meg kvelt.Dette har jeg tatt opp med ham og jeg har sagt at jeg er urolig for hvordan en fødsel vil gå.Under fødselen er en ikke seg selv heller,så jeg kan kanskje gjøre ting jeg angrer på senere.Det vi er blitt enig i,er at han skal være der,prøve å støtte meg så godt han kan.Føler jeg at det blir litt for mye,ber jeg ham å sette seg på en stol bort fra meg og at han blir sittende der til jeg ber ham om å komme tilbake,eller han kan ta en liten luftetur ut,hvis han heller ønsker det.Siden vi har pratet så mye om disse tingene på forhånd og tenkt over hva vi best kan gjøre for at begge skal få en grei opplevelse tror jeg at det skal gå bra.Komunikasjon er veldig viktig,jeg mener at det er noe av det viktigste i et forhold.
stormage :-) Skrevet 24. oktober 2006 #47 Skrevet 24. oktober 2006 sambo sluttet å drikke når vi fant ut om babyen i magen.. han ville ikke drikke når ikke jeg jeg kunne.. det var ikke mitt forslag! om han hadde kost seg med et glass vin eller av og til hadde det bare vært koselig. men jeg forstår de med laaang vei til sykehuset. men da burde vel mannfolka være såpass reale at de forsto det selv?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #48 Skrevet 24. oktober 2006 Vi diskuterte på forhånd hvordan alkohol inntaket hans skulle være under min graviditet,slik at vi begge viste hva vi hadde å forholde oss til.
Ylva og Mathilde Skrevet 24. oktober 2006 #49 Skrevet 24. oktober 2006 Enig i dette med kommunikasjon, men han tåler ikke kritikk, og blir såret uansett hva jeg sier..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. oktober 2006 #50 Skrevet 24. oktober 2006 Hvis du legger det frem for ham på en fin måte og han blir sur,ja da er det hans problem og ikke dit,da tror jeg at jeg også hadde blitt sur og sagt at han bare kunne holde seg borte.En må kunne snakke saklig og rolig om ting en tenker på og er litt urolig for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå