Gå til innhold

sukker i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste gangene hos legen har jeg hatt sukker i urinen. Synes legen tar dette ganske med ro,men jeg bekymrer meg jo såklart. Har de siste ukene også vært plaget med sopp,og leste ett sted at det kunne ha sammenheng med sukkerspising.

Andre som er plaget med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt Glucose belastning? Det burde du absolutt, sukker i urinen tyder på svangerskapsdiabetes, og det må tas på alvor. Har ikke hatt sukker i urinen selv, men hadde forhøyet blodsukker på sist kontroll, og skal derfor ta glucosebelastning på fredag og må leve som diabetiker fram til jeg har fått svar på denne.

Skrevet

Hva er det? Jeg har ikke hatt forhøyet blodsukker så det virket ikke som det var svangerskapsdiabetes.. Jeg klarer ikke la være drikke juice..huff.skal til jordmor om en uke ,får prate med henne da.

Skrevet

Det er positivt at du ikke har hatt forhøyet blodsukker, så da trenger det ikke være svangerskapsdiabetes altså, skal ikke skremme deg. Snakk med jordmora du, så får du sikkert et tydelig svar. Om du må ta en glucosebelastning så er ikke det farlig heller. Da møter du fastende, tar et blodsukker, drikker en glucose drikk og tar blodsukker etter 2 timer igjen. Hvis blodsukkeret da er forhøyet kan det være dia. Så lenge legen din ikke har sagt noe spesielt, trenger du nok ikke bekymre deg, men jeg ville passet litt på sukkerinntaket likevel. Du kan sikkert drikke litt juice altså, tenker mer på mye søtsaker osv. Mye søtt gjør deg ekstra mottakelig for sopp, som du sier. Lykke til :) Ikke meninga å skremme deg altså! Bare bekymra for om jeg har svangerskapsdia selv......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...