Gå til innhold

Dere som bader barnet deres i badekaret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting

Skal kjøpe badekar til badet, og lurer på om det går an å bade en smårolling i et hjørnekar?? Eller blir det for stort og farlig?? Vet jo at jeg uansett kommer til å sitte ved siden av og følge med, men hvis gutten skulle komme til å "velte" tar det jo 1 sekund ekstra siden karet er såpass stort og rundt...

Noen av dere som har hjørnebadekar?? Eller bare vanlige, smale kar? De sistnevnte er jo lettere å sitte stødig i, siden man har kantene på begge sider...

please - noen råd... Vil ikke kjøpe noe dumt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hjørne badekar og ikke hatt noe problem med det. Sitter jo ved siden av hele tiden men hun har aldri veltet eller noe annet.

Skrevet

Kjøp en slik bøyle som man setter ungen i i badekaret. Da skulle det vel være trygt.

Skrevet

Vi kjøpte sånn badestol til gutten vår da han var ca 6 mnd men det ble bare tull. Han satt ikke så godt enda så vi brukte den bare etpar ganger.

Etterpå tok vi bare litt mindre vann i badekaret og lot han ligge.

Skrevet

Hei,

Vi har vanlig badekar, men har likevel valgt å kjøpe et lite plastbadekar til jenta vår - kostet ikke stort, kanskje 2-300,-. Det har hun brukt fra hun var liten baby - er nå snart 20 mndr. Regner med det går fint å bruke det frem til hun ihvertfall er 2-2,5 år. Der sitter hun så fint med lekene sine og plasker og koser seg.

Hvis hun skal bade i det store badekaret, så er jeg med og bader sammen med henne, for sikkerhets skyld.

Skrevet

Tror det går helt fint. Gutten vår har aldri "veltet" i badekaret.

Hvis det er veldig glatt i bunnen kan du kjøpe en sånn gummimatte for badekar som han kan sitte på.

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt. Jenta mi har sittet i hjørnekar fra hun klarte å sitte selv ( ca 8 mnd). Har masse små sklisikringer i bunn, og tapper i ca 10 cm. vann. Hun storkoser seg i badet hver dag. Hun har veltet, men da ligger hun bare på magen eller ryggen å plasker. Jeg er i nærheten hele tiden og passer på.

Skrevet

Vi har hjørnebadekar og jenta vår har bada oppi der siden hun kunne sitte selv. Har 2 anti skli matter i bunn og begynnte med lite vann, men nå har hun vann til litt over navlen.

Vi har skum og leker oppi til henne og hun storkoser seg.

Hun sklir litt rundt når hun setter seg oppå den forhøyningen som vi har i et av hjørnene, men hun bare ler og koser seg. Lærer jo av det. Hun er 1 1/2 år og reiser seg fort opp igjen. Jeg er alltid på badet, men sitter ikke med hendene ut i tilfelle hun sklir.

Skrevet

Vi har også hjørnebadekar, å der har hun badet fra hun kunne sitte selv. Er helt supert! Har hendt hun har veltet,er ikke den roligste ungen, men så lenge en er rett ved siden av og ungen ikke blir vettskremt, er det ikke noe krise akkurat...

Skrevet

Vi har vanlig badekar og der har altså snuppa badet siden hun vokste ut av balja . Husker ikke helt hvor gammel hun var , men hun kunne i alle fall ikke sitte selv. Det har gått veldig greit . Man sitter jo ved siden av og passer på.

Og de stolene man kan sette dem i, er kun for barn under 1 år. Da jeg skulle kjøpe til snuppa fikk jeg beskjed om at ho var for stor (da var hun 8 mnd og god og rund så butikkfyren trodde hun var passert året )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...