Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Hvor engasjert er foreldrene dine i dine barn? Mine bor 5-6 timer kjøretur unna. De kommer kanskje 4-5 ganger i året. Men ringer ikke mer enn 2-3 ganger i mnd. og spør sjelden om de kan snakke med gutten vår i telefon. Han har begynt å snakke en del. Er det lite interesse eller normalt?
2barns mor Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Mine foreldre bor ca 20 min unna, så vi har relativt hyppig kontakt. De kommer ca. 1 gang i uka og mamma snakker jeg med på telefonen hver eneste dag, da snakker hun også med lillejenta på 2 år. Det er vel i hovedsak henne hun ringer for. Svigerforeldrene mine bor ca. 1.5 time unna og de er her kanskje en gang annenhver eller tredjehver måned. Ikke ringes vi så ofte heller, men nå i det siste har svigermor ringt endel pga. at det går mot slutten av graviditeten - lurer jo litt på hvordan ting er. Det har faktisk hendt seg at de har kjørt forbi (hvis andre ærender i byen) uten å komme innom oss, så du er nok ikke alene. Kanskje de forventer at dere kommer en tur eller at du slår på tråden også?? Ikke vet jeg, men hadde det vært min mor så hadde jeg spurt!! Dette har vært et tema hjemme hos meg og samboeren, da jeg føler at hans foreldre nedprioriterer ett av sine seks barnebarn (jenta vår....) men han orker ikke å ta det opp - derfor lar vi det skure å gå. Vi har vært mye hos de i sommer, men de har vært her en gang siden juni! De er begge pensjonister og har god tid, men det ser ikke ut som det hjelper noe særlig. De forventer liksom at vi skal komme hele tiden, men samboeren jobber mye - har reisearbeid, samt helgejobbing. Han synes det er godt å være hjemme når han først er det som han sier, vi har også bedt de flere ganger, men uten respons.
teoline Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Hei Mine foreldre bor i samme by som meg og mine. Ca 15 min med bil.. De kommer på besøk når det er bursdag... Tror aldri de har stukket innom, sånn helt uanmeldt.. De ringer også svært skjeldent og snakker aldri med mine to gutter.. Sitter ikke barnevakt, tilbyr seg heller ikke og viser i det hele tatt lite interesse.. Men når vi er på besøk, eller dersom de kommer i bursdag, så ser jeg at de er glad i barna mine. Men jeg kunne svært gjerne håpe at de hadde prøv å ha litt mer kontakt med ungene mine.. Det blir forseint å komme om ti år å leke besteforeldre til tenåringer... Men tror ikke de tenker på det. De har nok med sitt. Men på den andre siden har de svært mye kontakt med søsteren min sine jenter... Og mine foreldre bor 15 minutter fra mitt hus... Prøver å ikke la det plage meg men det ligger selvfølgelig å irriterer i bakhode. Har heller ikke lyst å ta det opp når vi en sjelden gang treffes.. Har da selvfølgelig lyst å ha det kjekt. Føler at mine foreldre tror at all barnepass er en avlastning for min mann og meg, men først og fremst er det kontakten mellom dem og barnebarna dis.. Vanskelig dette her!! Tips???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå