Dingeling Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Hei.. er det noen her som har tatt ks og hvordan var det? jeg har ikke fødselsangst men angst for ks..føder gjerne et barn til i seteleie bare jeg slipper ks.. vet ikke hvorfor jeg føler det slik,men kanskje d er redselen for å miste kontrollen eller for epidural.. UUUÆÆÆÆÆ!! Noen som vil dele erfaringer?
motherO Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Hei, jeg har akkurat født ved keisersnitt. Fødte en nydelig datter 20 oktober, 7 dager før termin. Keisersnittet var planlagt fordi jeg hadde fødselsangst fra en traumatisk fødsel for 4 år siden. Det jeg kan si i dag er at keisersnitt ikke er noen "lettvint" utvei - det ER en operasjon med de påkjenninger det er for kroppen. Men, en vanskelig fødsel er også en påkjenning. Ks'et mitt gikk uten problemer, medisinsk sett og jeg er glad for at jeg valgte det. Det var mye bedre for meg å ha en slags kontroll på hva som skulle skje denne gangen, selv om det er ekkelt å overlate alt i andres hender og være fullstendig følelsesløs fra midjen og ned men fullt bevisst likevel. Blir litt rotete dette, har ikke fått tid til å bearbeide noe ennå - men jeg er i relativt fin form, babyen min har det bra og alt er nå "over" heldigvis. Jeg skal ikke ha flere barn og kan nå puste lettet ut over at jeg har fått to nydelige barn og vi kan se fremover som en familie på fire. Har hatt endel komplikasjoner før jeg ble gravid med denne siste, har derfor hatt mye angst og uro i løpet av svangerskapet. Men, har du ikke fødselsangst ser jeg ingen grunn til at du ikke skal gå på en ny fødsel med friskt mot og ta det som det kommer. Kanskje det blir en god opplevelse? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå