Gå til innhold

varme opp igjen mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man varme opp igjen mme? mener noen sier ja og andre nei.. hva har dere hørt? føles liksom så dumt i hive når det blir over etter et måltid, så da tenker jeg at man kan bruke det igjen til neste måltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope.. Spurte hs om dette, men hun sa at da kan det komme bakterier..Så kast det og lag nytt til neste måltid

Skrevet

Strengt tatt skal du vel ikke det. Men bruk sunn fornuft. Dersom den har stått i romtemperatur hele formiddagen ville jeg vel ikke gjort det. Men smak på den først uansett, så ikke den er sur. Jeg varmer opp min egen mat ved behov.

Nå får jeg vel mange på nakken men...

Skrevet

Om jeg varmer den til henne og hun spiser lite el. kort tid(15min)setter jeg resten i kjøleskapet. Oppvarming av mme er ikke for den blir sur, men fordi det blir bakterier i den. Det samme gjelder for mme som for annen mat. Man må kjøle ned raskt etter varming.

Skrevet

Oppvarmet mme er en bakteriebombe og skal ikke brukes om igjen. Dette står på pakka.

Man kan ikke tenke økonomi når det gjelder sånne ting.

Skrevet

Ville bare svare på dette innlegget. For når æ jobba på barneavd på sykehuset, så lagde vi mme på mårran og varma opp etterhvert til babyan når dæm sku ha. Å den sto til kvelden. trur vi sa 12 eller va d 24 tima varighet el no sånt. Gikk helt fint det.

Skrevet

Sånn som jeg har forstått det kan den varmes en opp en gang... så lenge du laget den i varmt vann... og ikke laget den i kald vann for så å varme opp..

på den måten blir den jo bare varmet opp en gang.. er jo mange som lager melk for ett helt døgn for så å varme etterhvert som den trengs. er jo på samme måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...