Petronellapia Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Vet at alle mener det bare godt.. men synes det bynne mest å bli mas nå om fødsel, datoer, termin etc..!! Vordrende bestemødre som har meninger om datoer.. og maser med masse kjerringråd. Synes det er helt greit at ungen vente nærmere termin og jeg har det ikke travelt. Endelig mulighet til å slappe av når jeg har permisjon, jobbet 100% helt ut. Skulle tro at det var jeg som bestemte når ungen skulle komme på dem, og ikke kroppen og ungen. De mener det vel bare godt.. Har termin om 1 uke.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg blir litt lei av mamma, hun er så livredd for ikke å bli informert om at ting begynner å skje at hun ringer hele tiden og sier bare: Nei, jeg bare lurer på om det skjer noe!!! Vi har sagt at hun er den første som får vite noe, og har aldri gitt henne noen grunn til å tro noe annet heller... Det beste var den 20. Tanta mi har bursdag da, så mamma var jo helt hysterisk - nå kniper du igjen altså!!! Ikke sagt for spøk. hun ringte på kvelden og spurte om hun kunne puste ut. Litt feil fokus? Neste gang sier jeg bare at jeg har født! I går! Så skjønner hun kanskje hvor teit hun er...
Petronellapia Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2006 hehe, ja litt feil fokus det der! Slitsomt! Svigermor var så bestemt på at ungen skulle komme den 20 eller 22.. Fikk beskjed om å hoppe tau.. Mamma mener den 25. HERREGUD, ungen kommer når den sjøl vil har jeg sagt gang på gang. Jeg vil bare nyte dagene frem til da uten alt maset. Får du ikke lyst å slå av telefonen? Jeg orker snart ikke å ta den, men så får en dårlig samsvittighet for de mener det jo godt! Mamma stakkar er våken hver natt på samme tidspunkt som jeg har begynt å våkne hun. Men er vel svigermor som maser mest. Hun har det vist travelt hun. Har ikke lyst å fortelle henne det før ungen er kommet, orker ikke besøk på sykehuset. Er jeg egoistisk? Vil være i fred med ungen min litt først jeg (sammen med pappaen selvf). Og så er det vel typisk at det er forskjell å ha egen mamma og ei svigermor på besøk?
Nå kommer nr. tre Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Ja de mener det vel godt alle sammen, men det blir litt voldsomt spør du meg. Verken nå eller forrige gang var jeg særlig opptatt av termindato, for ungen kommer når den kommer. Kanskje jeg er litt slem denne gang, men jeg har faktisk ikke sagt den såkalte termindatoen til noen....siden jeg ikke er opptatt av det selv orker jeg ikke noe "mas" fra andre heller. Spesiellt fra de som skal bli mormor og farmor da selvfølgelig........ Hvis man er litt lei da når det nærmer seg så hjelper det jo iallefall ikke at alle andre spør og maser rundt deg.
Petronellapia Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2006 Ja er det et fenomen hos de som skal bli bestemødre?? Helt ok at de er opptatt av det etc, men får jo nesten "dårlig samvittighet" og blir stresset av at det ikke skjer noe pga dem. Det var lurt å ikke si termindato! Men den har de ikke vært så opptatt av, for de har sine egne datoer de! Hehehe Orker ikke ta telefonen iallefall. Sender bare SMS om at det er rolig og ikke skjer noe ennå for å slippe alle "gode" råd.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 JA, jeg blir også mast på. Hadde termin for to dager siden, men Mamma mente visst han kunne kommet 20. okt, samme dato som niesen min ble født for seks år siden... Holder på å bli litt tullete til tider. Vet folk mener det godt, men det er et forferdelig mas fra alle kanter da, og det er slitsomt. Selv stresser jeg ikke med at jeg er over termin, vi er ikke HELT i mål med oppussingen enda. Babyen kommer når han vil han. Og så blir jeg litt sprø av blikkene fra fremmede da, er ikke så begeistret over å bli beglodd hele tiden da. Idag har jeg vært lei av mas ja!
PrincessElisabeth Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 huff ja!!!! har ikke noen problemer med familien egentlig, de teller ned dagene sammen med meg, eneste er bestemor, hun spør om formen min hvert femte minutt og det blir veldig slitsomt! Jeg er drittlei av enkelte venner, ikke nære venner som innbiller seg at de er det, har spesielt ei som har mast og plaga masse!har sikkert nevnt henne før, hun ringte meg kl 5 om natta for å høre om jeg visste hva en het til etternavn!samtidig maser hun så og si hver dag om når vi skal finne på noe, og som sikkert alle er kjent med, er det noe man helst ikke vil så finner man alltids en unnskyldning...hun har sagt at hun blir skuffa om jeg ikke gir beskjed når jeg skal føde...det er da ikke normalt! Samtidig har samboer noen komplette idioter til kamerater, han ene ville ha oss med å kjøre gokart, en annen ville ha oss med på fjelltur...greit nok om de hadde spurt om byen altså, men ærlig talt...fjelltur og høygravide damer hører ikke helt sammen... og nå ramler det inn meldinger på telefonen, så den er på lydløs...orker rett og slett ikke den masete lyden...
tessese Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Kjenner meg igjen for å si d sånn!! De vil helt sikkert ikke noe vondt ment med det, men er de klar over hvor vanskelig det blir for oss som går å venter med babyn inni magen da?? Jeg holder på å går på veggen snart jeg altså.. kjempestressa for at jegskal gå over termin. For nå har de masa på meg i 2 mnd om jeg ikke snart skal føde snart! Jeg har bestemt meg for å ikke si noe til noen om at fødselen har startet, så skal jeg heller ringe når det hele er over og når jeg er klar for at de skal komme løpende på føden...
svensen Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Har ikke blitt mast på om dato, men merker at lunten er veldig kort når det gjelder kjerringråd, ideer om hva som er bra/dårlig og alt slikt. Holder med deg - baby rundt termin er best. Begynte selv på permisjon idag etter å ha jobbet fullt (og intenst) og gleder meg veldig til å vaske babytøy og pakke bag. Håper han drøyer et par uker ihvertfall med å komme ut! Kanskje masingen er et uttrykk for omsorg, men det er isåfall ganske korttenkt, for det er fint for deg om barnet kommer når du har fått tatt deg litt inn og slappet av en periode. Så ha! Det kan du si når noen spør neste gang!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Høres slitsomt ut. Jeg får mest smser, og det er litt enklere å håndtere. Men jeg reagerer litt på at flere skriver at de som maser "bare mener det godt" - jo, de fleste gjør sikkert det, men endel av det som beskrives i innleggene på denne tråden gjør at man kan begynne å lure. Når man ringer og ber en datter om å knipe igjen for ikke å føde på samme dag som en annen osv. Og at man absolutt skal være den første som får de gode nyhetene. Ikke mye godt over noe av dette synes jeg, ren og skjer egoisme.
PrincessElisabeth Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 sant nok, flere av dem som maser tenker jo ikke på hvor slitsomt det er for den gravide...de tror jo bare at det er de som spør...men det er ganske mange med samme holdning!! Jeg har en søster som er utrolig masete, hun har mast om når hun skal komme siden hun fikk vite at jeg var gravid da:P jeg er den eneste søsteren hennes, så jeg forstår henne også, hun har to barn fra før så hun burde vite hvor slitsomt maset er, men hun ser det ikke fra seg selv hun har vært helt urolig fordi jeg har prøvd å ha litt is i magen, vente litt ekstra med å pakke bagen, vente litt med å vaske tøyet, jeg synes ikke det er ille å gjøre dette to uker før termin:S
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Har vært gjennom det maset 2 ganger. Har i tillegg gått overtid med begge, så det ble mye mas og mange "gode" tips etterhvert. Skal ha planlagt ks denne gang, så nå slipper jeg alt slikt mas.
Petronellapia Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 25. oktober 2006 Ja nå har jeg begynt med å sende SMS til disse bestemødrene og tantene om hvordan det står til jevnlig men info om at det IKKE skjer noe idag etc.. Da ble det litt roligere heldigvis!! Hehe har prøvd å si at jeg helst vil at den skal vente litt jeg, for jeg har også jobba fullt frem til perm. Har lyst å slappe av og sulle litt med mitt. Ja, er det ikke rart at folk vil vite når man drar på sykehuset?? Jeg har aldri bedt om å få vite det ved tanteunger etc. En får beskjed når foreldrene vil gi beskjed. Kanskje det er mer sånn i små familier og første barnebarn? Eller kanskje ikke?
jakm80 Skrevet 25. oktober 2006 #14 Skrevet 25. oktober 2006 Masse mas og litt sur på alle som har spådd at jeg kom til å få før tiden pga masse kynnere og tidlige maserier. Nå går jeg her, to dager på overtid!! Men blir skikkelig forbanna på svigermor som påstår at jeg sikkert får en enkel fødsel pga det samme!! Gir meg forhåpninger om noe som kanskje blir helt feil, bedre å tenke det er helt forferdelig og heller bli positivt overraska om det i det hele tatt går an!!! Så masse synsing og mening, men alle opplever det jo forskjellig uansett og hva er en enkel fødsel da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå