**My little Miss drama and I** Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har vært skikkelig tungpustet lenge , sluttet å røyke for nesten en mnd siden.. men er helt sånn tett og blir lett tungpustet.. Er bare 15 uker ,men er dette normalt.. er å¨blitt helt potte tett i nesa å det blir ikke bedre.. vil jo ikke bruke nesespary for ofte da.. Noen råd?!
MES81 Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har aldri røyka, men de andre symptomene har jeg også. Er 19 uker. Bruker kun saltvann for å klare opp i nesa.
en liten i magen Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Har vært slik nesten hele svangerskapet, er nå 19 uker på vei. Er vel ikke så mye å gjøre med det...
@-Shabana- Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Det er visst normalt pga høyere blodtrykk. Sliter veldig med den "dette desa" om natten og dårlig kondis om dagen. Går veldig mye, og da spesielt i trapper.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 hei hei:) ja jeg sliter veldig mye med pusten og kraftige hjertebank...veldig slitsomt! og ubehageli! er i uke 27 jeg og gleder meg til dette blir borte blir skikkeli plaget.har også svimt av en del ganger:( men tett i nesa er jeg ikke da heldigvis. har lest en del steder at det er normalt og bli tett i nesa under svangerskapet og at du kan bruke saltvanns spray..fortell også hun/han på apoteket at du er gravid. lykke til:)
muha Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Har vært tett i nesa siden mai og tatt nesespray kontinuerlig siden da (Rhinox). Men prøver å bare ta om kvelden og barnedose. Synes barnesprayen virker like bra, men tar noen minutter lengre før virkningen trer i kraft. Jeg er jo langt over de 10 dagene man skal ta nesepray sammenhengende, men tar i tillegg Rhinocort kortisonspray for å hindre ødelagte slimhinner. Synes det er dumt at jeg har måttet ta dette siden mai, men får ikke sove ellers. Legen mener det er helt ok.
Havi Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er også veldig tett i nesen og har vært det helt fra begynnelsen. Legen sier det er på grunn av hormoner, og for noen kan dette føre til tett nese. Og for noen gjelder det hele svangerskapet, dessverre... Fikk beskjed om å bruke otrivin med varsomhet, men bruker den bare når jeg er forkjølet i tillegg. Prøver å overbevise meg selv om at saltvann funker, men det gjør ikke det på meg. Forrige svangerskap satt jeg og sov de siste to månedene!!!! Håper det er littegrann mer åpent denne gangen. Har veldig tett nese til vanlig, så det er vel ikke noe heldig utgangspunkt.. Men det er utrolig hva man venner seg til!!
SpringBaby Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, veldig tungpusten og har vært det siden uke 4-5 (nå er jeg uke 15). Er også veldig tett og blør lett neseblod for tiden. Trener mye, men moderat pga pusten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå