Gå til innhold

Trenger litt utelekhjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan en 2åring leke med ute? Han har ikke sandkasse eller sånne ting, bare en 3hjulsykker, trillebår og noen sandkasseleker og biler og sånn, men det ser ut til han synst det er gørr kjedelig og går bare fram og tilbake med den trillebåren... Gleder meg til snøen kommer, da kommer vi sikkert til å ha 1000 ting å gjøre på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i det med snøen, den venter vi også på,- men tar jo ofte en stund i oslo da...

Vi har ikke barnehage plass, og er så og si aldri barn på lekeplassene i nærheten her...

Får egentlig dårlig samvittighet ovenfor dattern.

Men gleder meg jo til babyen blir født da,- det blir sikkert litt spennende for henne

Skrevet

Vi spiller bocha, crockert, kaster ball, triller ball, spruter med vanpistol, blåser såpebobler, lager søle mat, leker i dukkestua, husker på lekeplassen, leker i sandkassa, går tur, tegner med kritt på veien, legger ved i vedkassa, trår på traktoren, plukker kastanjenøtter, plukker blader vi limer på ark, ser på de store barna som leker, klatrer på fjellet, ser på de som bygger opp et nytt hus borti gata, turner på en bom, balanserer på fortauet... Ja, det er mye vi driver, snuppa her på 2,4 kjeder seg aldri ute. Men så er de 5 unger i gata som er nesten like gamle, snuppa er yngst, den eldste er 11 mnd eldre enn henne.

Skrevet

Oi! Det var mye å finne på hos deg:) Her er det bare en barnehage i nærheten, ikke lekeplass, og vi kan vel ikke bare gå bort å bruke lekeplassen der vel? Vet ikke hva de synst om det...

Men takk for masse gode tips!:)

Skrevet

Vi brukte barnehager i nærmiljøet der vi bodde tidligere. Private barnehager stiller seg kanskje litt annerledes, men kommunale syns jeg er helt greit å bruke. Selvfølgelig ikke på dagtid i ukedager da.

Dette gjør ihvertfall vi nå; plukker kongler å lager dyr med pinner som bein, plukker blader i fine høstfarger, leker med vann og sand, kjører trehjulssykkel og sparkesykkel, klatrer og henger i trær, drar på sykkeltur, mater ender og ser på hester. Her er det også en del unger i gata. Da går det av seg selv, men jeg må trå til litt mer hvis det er bare oss to.

Skrevet

Sjekk ut om det finnes åpne barnehager der dere bor. I noen kommuner har de det i vanlige barnehager, men her har de det på helsestasjonen og da er set bare ei bittelita sandkasse ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...