Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 hvordan ser dagene deres ut? hva gjør dere på,når står dere opp og sånne ting?=)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 mathias e snart 3 mnd da! ikke helt enda.. men her så står vi opp i 10-11 tia. han må sove så lenge før viss ikke blir han en sur å overtrøtt baby resten av dagen. å det vil vi ikke ha.. men så står vi opp å spis, først han så mæ. kommer ann på om gubben e hjemme å da! han jobbe skift .. så går vi på butikken, kommer hjem lage middag, ser litt på tv, suse litt rundt me husarbeid når han sover, leke når han e våken, mate... går kanskje en til tur.. litt på datan innimella, litt på besøk å sånn.. så dagan går fort!!!
så var vi 4 Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Martin står opp rundt kl 6, sitter i vippestolen sin og ser på disney channel mens han bæsjer (hvis han ikke allerede har gjort det i senga si da), deretter koser vi og smasker masse. Etter ca 1 time blir han trøtt og sover i ca 45 min. står opp igjen og spiser litt, ligger på gulvet og styrer. Litt før kl 9 stelles han, for så å sove i ca 1 time. står opp og gjør småtterier, leker på gulvet, sitter i vippestolen. slike ting. I tolv tida legger han seg i vogna og sover i rundt 2,5-3 timer. Våkner med et brak og spiser masse mat. Resten av dagen går med på å leke, bade, spise og kose. Kl 18 er han som regel så trøtt at alt er galt og han kun vil sove, og da får han snorke i senga si.
♥Tiny Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Slik ser dagen våres ut: Mellom 6 og 7.30 atår vi opp og tar morgenstell og koser oss litt. Etter stellet er det mat Bæsjer som regel på denne tiden. Ligger å skravler litt med babygymmen sin eller sitter i vippestolen og ser hva mor gjør. Rundt 8.30 er hun kjempetrøtt og sovner. Sover da mellom 2 og 3 timer Opp mellom 10.30 og 11.30. Mat og stell og kos. Ligger litt på gulvet eller så er vi på tur ut Rundt 12 er hun trøtt igjen og sover gjerne 2-3 timer. Opp mellom 14 og 15: mat, kos og stell. Sover gjerne en times tid rundt 17. Spiser masse når hun står opp igjen også begynner natta-rutiner ca 18.30/19. (bleie, stell og pysj evt bad). Ca 19.30 er det natta Er opp en gang om natta for litt mat, men sovner igjen med en gang
mamma til<3<3 Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Her begynner dagen kl 08.(gutten min er straks 4mnd) Står opp og gjør morgen stell,litt mat og lek i ca 2timer. Kl 10 legger han seg og sover til 11-1130 Våken igjen og da er det lek og kos noen timer(hvis vi ikke er ute da) vil ha seg en liten lur igjen i 14 tiden,og da sover han til 16,er som regel ute og triller da(sover så godt da) Våkner igjen, da er det masse kos,mat,lek,badins osv... Skjønner ikke helt hvor dagene blir av..tiden bare flyr ifra meg!!!men jeg stor koser meg
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Jenten vår er 3 mnd og vi står opp ca.9. Hun legges på badegulvet naken mens jeg dusjer, så steller jeg henne etterpå. 2 dager i uken bader hun etter meg. Så er det mat, hun ligger på sofaen og ser på at jeg spiser frokost (etter at hun har fått pupp) I 11- tiden sover hun en liten time. Går gjerne en tur eller i butikken. Når vi kommer hjem ser vi litt tv og hun ligger i lekegrinden med uroen sin. Kl.16 kommer pappaen hjem, da er det hans tur til å kose. Hun legges rundt 21, men sover gjerne en liten time før det rundt 18.
mysig Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Emma er litt over 4 mnd men kom en mnd før tida så eg lurer meg til å svare. En gang mlm halv 8 og 9 er det god morgen og vi begynner dagen med amming og kos i senga vår før hun stelles og leker litt i babygymmen mens eg spiser frokost. Etter en times tid ca er hun trøtt og kan sove i opp til 3 timer. Neste gang hun våkner er det påfyll med mat og litt leking og så varierer det litt, men ofte går vi tur til nærbutikken og handler litt middagsmat(har ikke bil mens pappa er på jobb) eller vi tar en litt lengre tur, alt etter om hun sover eller er våken. Hun sover vanligvis 1 til 2 timer denne gangen. Så har hun kanskje en liten kvil eller to før det er leggetid rundt kl 22, og frem til da går tiden med litt leking, trene på mageleie, leking i babygym, litt bæring og selvsagt påfyll av mat.. Hun sover som regel rundt, en sjelden gang vil hun ha påfyll av mat i 5-tiden. Dagene går utrolig fort, det er kjempekos m baby :-)
♥maxen min♥ Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Max er 3mnd og 3 uker ca. Vi begynner dagen med pupp mellom 5 og 6, sover litt til og når han våkner igjen gjerne rundt 7 el 8 kommer han oppi sengen vår, får litt mer mat om han er sulten, ny bleie og så prøver vi å sove en times tid til, sovner han ikke ligger vi bare å koser og står opp mellom 8 og 9. Da er det morgen stell og jeg får tatt meg en dusj mens han sitter i vippestolen el ligger på stellematta på gulvet og skavler. Har pappan fri bader de ofte sammen. Så er det frokost for oss alle og lek og kos, og rundt kl 11 sover han en times tid. Våkner igjen og spiser og leker litt til og etter et par timer sover han en time til. (de siste dagene har en time blitt til 30-45 min isteden.......) Er våken og vi farter litt rundt, leker, koser, og rundt kl 17 sover han gjerne en time til. Så er det grøt rundt kl 19 og melk etter det. Kveldsstell m bading, om han ikke har badet allerede. Så er det enda mer kosing og lek og så i seng en gang mellom 1930-2030, kommer helt an på dagsformen. Ligger å pludrer litt i sengen sin, skravler som en foss og sovner av seg selv om han ikke sovner på kveldspuppen da.. Så har vi litt alenetid! El tid til å sitte her og etterhvert angre på at jeg ikke la meg tidligere i kveld også...hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå